Bijna thuis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Bijna thuis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Bijna thuis!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

13 December 2008 | Thailand, Bangkok

De laatste uurtjes van mijn reis zijn aangebroken! Over drie uur wordt ik naar het vliegveld gebracht. Daarmee is dan het einde van mijn geweldige reis waarin ik veel dingen heb geleerd, gezien, mensen heb leren kennen, dingen kwijtgeraakt, maar vooral non-stop heb genoten!

Maar voordat het een te sentimenteel verhaal wordt, zal ik over mijn laatste twee weken vertellen..

Evalie en ik gingen na Luang Prabang naar Luang Nam Tha. Een stuk minder toeriste plek in Laos. We hebben hier een jungle tocht van drie dagen gedaan. Geweldig drie dagen door de jungle sjouwen. Onze borden bestonden uit een inelkaar gevouwen bananenblad, en we aten met stokjes die de gidsen voor ons van bamboe maakten. Ook de borrelglaasjes waar we 'savonds het traditionele drankje 'Lao Lao' uit dronken was van bamboe gemaakt. Erg geslaagd dus.

Daarna ben ik naar Thailand gegaan. De bus had een lekke band, maar gelukig kregen we naar een paar uur een lift waardoor ik die dag toch nog in Chiang Rai terrecht kwam.

In Chiang Rai ben ik naar de Hilltribe museum geweest, waar ze lieten zien hoe de mensen in de kleine dorpjes leven. De dag erna ben ik naar Pai gegaan. Een heel leuke plek met een relaxte sfeer! ik dacht om 8 uur savonds nog wel een guest house te kunnen regelen. Dit viel een beetje tegen want thailand had vakantie, waardoor iedereen naar Pai ging. Gelukkig kon ik via via slapen in een huis van de ouders van de eigenaar van een resort (is het nog te volgen ;)) Iedereen was daar heel aardig. Savonds zat ik met alleen maar thaise mensen rond het kampvuur en werd ik overstroomt met vragen over nederland.. was wel grappig!

Op dat moment was er een film en muziek festival, het was voor het eerst dat ik niet vooraan stond en (dankzij de lengte van de aziaten) toch een goed zicht had op het concert! :)

In Pai heb ik ook op een olifant gereden! De groep bestond uit de olifant, de gids en ik. haha We gingen ook de rivier in, wat ik eerst best eng vond, maar toen we er even in waren, heel erg gelachen!

Na Pai ben ik naar Mea Hong Son gegaan. Hier heb ik een motorbike gehuurd en naar de fish cave, waterval en Long-Neck Karen geweest.

Na 1 nacht Mea Hong Son werd het tijd voor de nachtbus naar Chiang Mai. Hier ben ik ook 1 nacht geweest. Ik heb met de fiets de stad verkent en wat tempels bezocht. 'S avonds nog naar een gezellige bar geweest..

en toen met de nachttrein naar Bangkok! Een man sprak me aan op straat, hij wou me wel rondrijden naar allerlei tempels voor een redelijke prijs. Ik nog gevraagd of we dan ALLEEN naar de tempels gingen. Ja ja alleen de tempels. Achteraf bleek ik dus 5 min naar een 3 juweel shops moest gaan, zodat hij een of andere bon kreeg. Na afloop zijn we naar een tempel gegaan waar hij op me zou blijven wachten,.. maar nee weg was hij! Haha ik ben er zo voor gewaarschuwd en toch hadden ze me te pakken. Nou goed weet ik ook weer dat je nooit een tuk tuk in bangkok moet nemen! Toen ben ik met de meter taxi naar de 'sleeping boedha' gegaan en lopend naar huis.

Vandaag ben ik naar Grand Palace gegaan. Ook heb ik Emerald Boedhha gezien.. een vrij kleine boedha gemaakt van Jade.. toen een reistmaal gezeten.

Ik kijk er heel erg naar uit om iedereen thuis weer te zien!
En ik wou ook iedereen bedanken die mij in dit avontuur gesteund hebben, alle mailtjes en reacties deed me altijd weer goed! En ik wou in het bijzonder nog mijn ouders bedanken die altijd erg betrokken zijn geweest.

Okee nou is het echt genoeg geweest.. Zie jullie snel weer! :)

Veel liefs,

Marije

  • 13 December 2008 - 14:12

    Sjaak!:

    Oel'n wat spannend!! bijna thuis!!!
    dan moeten we nodig bij kletsen... is toch wel wat té lang geleden!;)

    liefs jacq

  • 13 December 2008 - 14:25

    Kitty:

    Marije, je hebt echt een super reis gemaakt!!:D Wat zijn je plannen als je weer thuis bent?? Goede reis! Liefs

  • 13 December 2008 - 14:48

    Roelien:

    Hey Marije,
    Ik heb ook erg genoten van je reisverhalen! Leuk geschreven en mooie foto's. Wie weet tot snel in Groningen! Goede terugreis.

  • 13 December 2008 - 14:52

    Gretha En Gert:

    Geweldig Marije, daar met die olifant in het water. Jij durft! En dan die 'long-necks' ook zo'n geweldige ervaring. Tot op het laatst van alles meegemaakt en nu ....naar huis. Wij zijn er klaar voor en kunnen niet langer wachten. Morgenvroeg dus op tijd richting Schiphol voor een geweldige ontvangst. XXXXXX Gretha en Gert

  • 13 December 2008 - 15:36

    Niek En Claudia:

    Leuk Marije, heb alles gelezen, wat een reis en ervaringen! Ik zie dat je morgenochtend op Schiphol wordt verwacht. Goede reis met een warm welkom thuis!

  • 13 December 2008 - 16:25

    Iris:

    Whaa! Spannend1! je bent nu gewoon aan't vliegen!!
    Dus een goede reis/vlucht en tot snel meissie (K) iris

  • 13 December 2008 - 17:47

    Bonnie:

    Lieverd!! Welkom terug!!!! Heb zo,n zin om je weer te zien en knuffelen!!! En dat gaat donderdag gebeuren. Jippie!! Nog een goede reis gewenst.

    Dikke kus jen

  • 14 December 2008 - 15:23

    Marloes:

    Een welkom thuis vanuit Zwolle! Mooie verhalen Marije! Heb er echt van genoten! Hoop dat je weer een beetje kunt wennen in (saai ;)) Nederland!
    Groetjes v Marloes

  • 19 December 2008 - 06:13

    Rosan:

    Marije!! Wat zal dat een raar gevoel zijn, bijna weer naar huis... Ik heb genoten van je verhalen! En we moeten in NL zeker nog een keertje 'live' onze avonturen doornemen, ik ga voorlopig nog even een tijdje door! Ik wilde trouwens ook naar het plaatste Pai, 2 meiden waren helemaal lyrisch van dat stadje maar niemand kende het.. Totdat ik jou blog las haha Nou geniet van je laatste dagen en alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 42219

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: