Peru, Chilli en Argentinie - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Peru, Chilli en Argentinie - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Peru, Chilli en Argentinie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

11 Januari 2012 | Argentinië, Mendoza

Zo ik heb weer genoeg te vertellen, dus ik zal maar gauw beginnen. Mijn weken in cusco zitten erop. Ik ben er 7 weken geweest, de laatste weken zat ik in een appartement wat ik deelde met een nederlands meisje, erg gezellig! Soms voelde het een beetje alsof ik in nederland was met het gewone ritme van werken. Alleen ging ik hier iets vaker uit eten (1 of 2 keer per dag), drink ik tijdens het uitgaan vooral cocktails (is goedkoper dan wijn!), lopen sommige straten steil omhoog en zeg ik de hele weg ¨no gracias¨ omdat ze me massages of tekeningen aanbieden. Oke misschien is het toch een beetje anders dan in Nederland ;)
Naast het werken heb ik savonds Salsa lessen genomen. De school was dichtbij het appartement, dus iets uit het centrum. Dit had als voordeel dat het niet touristisch was en ik de enige buitenlander was. Dit gaf weer als nadeel dat ik met de peruaanse jongens vergeleken erg groot ben. Wanneer ik een rondje draaide moesten ze op de tenen staan om me nog te kunnen leiden haha je had er bij moeten zijn denk ik. Verder heb ik de omgeving van cusco verder bekeken (meer ruines! o.a. Morray). Ook Cusco zelf heb ik beter leren kennen. Ik ben bv naar een markt geweest waar ze van alles verkochten. Van kikkers tot hersens tot koeienneuzen.. Jek.

Kerst heb ik met mijn nieuwe vrienden gevierd, we hebben wat mensen in ons appartement uitgenodigd en iedereen nam wat te eten en te drinken mee. Tweede kerstdag bestaat hier echter niet, dus toen was ik gewoon weer aan het werk. Oud en nieuw vieren ze hier erg uitgebreid. Ze hebben nogal wat bijgeloven. Zo moest je bijvoorbeeld geel (geluk algemeen) en rood (geluk in de liefde) ondergoed over je gewone kleding dragen als je geluk wou hebben het komende jaar. Ook liepen mensen 10 ronjes om het plein en strooiden ze gele confetti rond hun huis voor geluk. Bizar. Wij gingen eerst smiddags naar een nederlands cafe om met een stel nederlanders het nederlandse nieuwjaar te vieren om 6 uur. Inclusief bitterballen en oliebollen! Daarna onze spullen kopen, nog wat borreltjes drinken en naar het plein. was een gezellige boel.

Op 2 januari heb ik Cusco vaarwel gezegd en ben ik naar Arequipa gegaan. Daar ben ik naar de colca canyon geweest, deze is meer dan 2 keer zo diep als de grand canyon in Amarika. De condors vlogen hier lager dan waar wij stonden, apart om te zien. De kloof zelf was gevuld met wolken waardoor je niet kon zien hoe diep het was, dat was wel jammer maar ook wel weer een apart gezicht.

Daarna ging ik naar het noorden van Chilli. We hebben een fiets gehuurd en de omgeving zo verkend. Meren, woestijn, cactussen met in de verte besneeuwde vulkanen. ´s middags naar de vallei van de maan. een soort maanlandschap met kloven en grotten, hier hebben we de zonsondergang gezien. Erg mooi! Daarna meteen door naar Argentine, na een moeizame grensovergang aangekomen in Salta. Hier was het weer een stuk beter. Heerlijk warm en droog tot laat in de avond. Om 12 uur snachts waren de straten nog vol bezet met kraampjes en artiesten. Op het centrale plein dansten mensen de tango terwijl ik op het teras zat van de argentijnse wijn te genieten. Ik voelde me meteen thuis. De natuur rondom Salta is ook adembenemend! Ik kan het moeilijk omschrijven maar het was erg mooi. Verder ben ik na Salta naar Cafeyate en Tafi de Valle gegaan. Heerlijk gewandeld in de valei en savonds meteen door naar Mendoza. Mendoza staat bekend om de wijnvelden en de wijnproeferijen. Dat ga ik morgen ontdekken.. :)


  • 11 Januari 2012 - 20:58

    Hendrikje:

    Wat ontzettend gaaf allemaal meid. Zo te lezen geniet je enorm! Ik hoop dat er nog meer van die leuke avonturen van je op deze site komen!

    Have fun en take care!

  • 11 Januari 2012 - 22:19

    Gert:

    Mooi verhaal Marije en die foto's zijn ook schitterend. Leuk zo'n marktje met die bloederige neuzen!!! Condors gezien! ik ben jaloers. Dikke kus!!

  • 11 Januari 2012 - 23:09

    Sjoerd:

    Ongekend.. Wat kom je mooie dingen tegen, als je zo in je roodgele onderbroek door Peru en Chili crosst. Geniet van je laatste weken, en laat het niet té adembenemend worden allemaal! :) x

  • 12 Januari 2012 - 10:42

    Rosanne:

    Hee meis! Wat een gave dingen heb je alweer meegemaakt! Klinkt zoals elke keer weer helemaal super! Alleen, die foto van die koeienneuzen, moest dat nou ;-) Haha! Het einde komt zeker ook alweer in zicht? Geniet dan nog maar even flink daar! Liefs!

  • 12 Januari 2012 - 10:48

    Miny :

    Hallo Marije,

    wat mooie avonturen en dan die neuzen met die tanden, wat vies.
    Koken ze er erwtensoep van!!!
    Geniet nog van je laatste weken.
    Het vliegt voorbij.

    Groeten, Bert en Miny

  • 12 Januari 2012 - 12:10

    Martine :

    Mooi verhaal Oelen! Je bent weer ontzettend veel aan het zien. Zie erg uit om ál je foto's te zien en alle details te horen!!:-D

  • 12 Januari 2012 - 17:53

    Christien B.:

    Hoi Marije,
    Wat een avonturen voor dat meisje uit Eelde!! Prachtige foto's en een leuk verslag. Hoorde net van je vader ( we hadden een nieuwjaarsborrel van STICHTING BAASIS) dat je over 6 weken weer thuis komt. Nog even genieten dus !!!!!!Groetjes.

  • 12 Januari 2012 - 18:42

    Lia:

    hoi,
    prachtig allemaal ,lekkere neusjes (van de zalm) gatver je hebt dit toch niet gegeten he dan ga je van over je nek brrr .
    geniet ervan gaat wel snel he.
    dikke smok van de noordhoekjes

  • 13 Januari 2012 - 02:04

    Jesper:

    He Marije,

    Leuk verhaal zeg! Flink genieten daar merk ik wel. Super! En ik heb zo'n idee dat het met dat wijnproeven ook wel goed is gekomen of niet... ;)

    Veel plezier nog!

  • 13 Januari 2012 - 18:03

    Jacquelien:

    JALOERS!!!! ;) nee, echt super gaaf om te lezen oel'n!!
    enjoy!!

  • 13 Januari 2012 - 20:24

    Gretha:

    Lekker rondneuzen op de markt!!

  • 13 Januari 2012 - 22:17

    Marloes:

    Chicaaaa!

    Leuk verhaaltje! En wat heb je alweer veel gezien en gedaan! Top! Ik mis je wel hier hoor, vanavond laatste avond met Jantina en dan nog 2 weekjes voor mij! Time flies! Tot over 5 weken op Schiphol, zorg anders gewoon even voor 4 uur vertraging ja! Wel zo leuk!

    Besos van het Nederlandse meisje waar je je appartement mee deelde ;)

  • 14 Januari 2012 - 11:27

    Jennine:

    Oelie boelie....Salsa dansen...Jee wat leuk...Ik heb ooit een workshop gehad met het vrijgezellenfeestje van Hetty...Erg leuk dus uh ik wil wel wat lesjes van je als je terug bent...Je hebt weer super dingen gedaan zo te lezen...Alleen inderdaad jek die koeienkoppen..Gatverdamme je hebt toch al gegeten en gedronken wanneer je zoiets ziet???!!!??? Binnenkort weer es ffies skypen...zin om je weer te zien:) Love you and enjoy youre trip. xxxxx

  • 15 Januari 2012 - 12:19

    Muriel:

    Hoi Marije, wat een mooi verhaal weer en wat gaat de tijd snel he! Al weer bijna op de terugweg, nog een dikke maand niet?! Voor je het weet loop je weer over de markt in Groningen met gewoon dingen als kaas, brood en vis! Groetjes!

  • 15 Januari 2012 - 13:17

    Maaike:

    Klinkt erg gaaf Oel'n! Mooie foto's (vooral die neuzen ;)) en leuk verhaal. Heel veel plezier nog! Tot mailens! Dikke smakkerd!

  • 16 Januari 2012 - 18:34

    Wilma:

    Wauw!!!! Doe je goed Marije :) Ben ondertussen wel heeeel benieuwd naar de foto met de roodgele onderbroek ;) Heeeeel vele plezier in Argentina!! xx

  • 17 Januari 2012 - 18:30

    Dick:

    Hallo Marije
    Met heel veel plezier en interesse lees ik je verslagen en kijk naar de prachtige foto's. Wat is de wereld toch bijzonder en de jouwe ook. Veel waardering voor je lef en invulling van deze reis. 't Is niet nog een poosje volhouden, maar gewoon lekker blijven genieten van je reis. Heel veel plezier en succes daarbij en behouden thuiskomst uiteraard.

  • 22 Januari 2012 - 18:24

    Peter En Lia:

    Beetje laat, maar toch weer genoten van je reisverslag. Het blijft allemaal betoverend wat je ziet en ons laat lezen. Geniet Marije, want je bent dus alweer aan het aftellen voor de terug reis.
    Pas goed op jezelf.
    Liefs een Lia.

  • 22 Januari 2012 - 18:36

    Maya:

    Marije!! Beetje laat maar ik was vergeten te reageren op je verhaal.. Super mooi verhaal weer met wat prachtige foto's :) Indd gekke gewoontes die ze daar hebben.. Wel heel grappig. Ik ben benieuwd naar je wijn-proef verhaal. Dikke kus!!

  • 25 Januari 2012 - 21:17

    Corina:

    Marij Marij wat maak je toch weer mooie dingen mee!! Echt fantastisch je verhalen! Wat zie je er goed uit en flink echt aan het genieten!! Vooral goed blijven doen!! Gaat er trouwens ook nog een neusje mee voor aan de muur? :-) Dikke kusss

  • 26 Januari 2012 - 14:40

    Gerbrich:

    Marije!
    Deze heb ik nog helemaal niet gelezen.. Oeps! Maar je volgende al wel hoor, toch wou ik hier nog even op reageren, want ik ben oooh zooooo jaloers dat je daar nog zit! Veel plezier!!!!
    Abrazo grande!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 42199

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: