5 dagen, 4 landen. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marije Oelen - WaarBenJij.nu 5 dagen, 4 landen. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

5 dagen, 4 landen.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

26 November 2008 | Laos, Vientiane

Hallo allemaal!
Vanuit sydney ben ik naar Hongkong gevlogen,. in de bus van het vliegveld naar het hostel kwam ik twee meiden tegen waar ik de rest van de dagen in hongkong heb opgetrokken. Toen we uit de bus stapten werden we overladen door mensen met flyers.. wat ze nou precies wouden was me niet helemaal duidelijk maar mn water zei iig dat we ze moesten ontwijken. Later bleek dat er overal op straat mensen staan die je iets willen verkopen.
De eerste dag zijn we met de ferry naar Lantau island geweest. Met de bus reden we door de groene bergen naar de big boedha. Wow ik wist helemaal niet dat hongkong zo mooi was! Na de boedha zijn we naar Po lin klooster geweest. er waren veel mensen de boedha aan het eren en hem wensen via wierrookstokjes te sturen.
Daarna zijn we naar een klein vissersdorpje Tai O gegaan. Na mate onze verbazing meer werd, werd de honger minder. Gedroogde kwallen, honderden kikkers in een netje en je kon zelfs een gedroogde haai kopen. mjammie. Een boottochtje leek ons een beter idee en zo zagen we de kleine vissershuisjes langs de kant van het water. Savonds zijn we naar de nachtmarkt gegaan en heb ik mijn eerste afdingpoging gedaan. van 20 hkdollar heb ik afgedongen nr 80 hkdollar. Huh? ja klein berekeningsfoutje.. gelukkig kreeg ik mn geld terug ;). Het afdingen gaat me nu trouwens stukken beter af!
De tweede dag zijn we naar Sha Lo Tung gegaan, hebben we over verschillende markten gestruind en zijn we naar Victoria Peak geweest. Bij dit laatste zagen we de skyline van hongkong met al zn lichtjes.. heel indrukwekkend.
Na twee dagen stapten we in het vliegtuig richting bangkok (we hadden toevallig allerdrie dezelfde vlucht!). We hadden een hostel dicht bij het bekende Khoa San road. Hier was de relaxte sfeer wat ik zo in australie gewend was ver te zoeken. We zijn meteen de kroeg in gegaan en wat thais eten geprobeerd. Daarna belandde we in een tent met een reggae bandje dus mijn avond was weer goed!
Bangkok was van korte duur want de volgende dag stapte ik in de slaaptrein naar Laos! Iedereen probeert hier trouwens op een originele manier geld van je te vangen. Zo kregen we bij de grensovergang een aanbieding van een stempel in ons paspoort zodat we officieel uit thailand waren van een paar locals. We bedankten vriendelijk en zijn met een overladen tuk tuk naar het officiele bureau gegaan.
Met de lokale busverbinding ben ik naar VangVieng gegaan. De bus hing met tape aan elkaar en was blijkbaar niet alleen voor mensen bedoeld maar ook voor scooters, en zakken etenswaren.
De weg naar VangVieng was erg mooi! Prachtige bergen en dorpjes waar de huisjes van riet zijn gemaakt en de koeien bij het intererieur horen.
VangVieng is een echt backpackersdorpje wat zijn populairiteit te danken heeft aan een sport genaamt tubben. Dit is met een rubberenband met de stroming van de rivier meegaan en onderweg naar de kant getrokken worden waar je je vervolgens kan vergrijpen aan een whiskey-cola bucket voor nog geen 2 euro.
Ik kwam hier Jorrit ook weer tegen, en samen met Evalie hebbenw een scooter gehuurt en hebben we de grotten bezocht. Bij de tweede grot moesten we door de rijstvelden heen met onze scooter. Na een paar keer door de lucht gevlogen te zijn en vast gezeten te hebben, zijn we rondgelijd door de grotten.
Savonds waren we te vinden in een van de friendsbar die vangvieng rijk is. De hele bar is ingericht naar de tv waar fulltime, jaar in jaar uit Friends wordt gedraaid.
Ondertussen ben ik aangekomen in LuangPrabang. Vanmorgen hebben we gekeken naar een monnikkenoptocht. elke dag geven de locals om 6 uur sochtends eten aan de monnikken.
Daarna hebben we een aantal tempels gezien. En ook niet onbelangrijk een Laomassage gehad! voor nog geen vier euro werden we een uur gemasseerd. Ik heb wel eens meer gespannen achter de computer gezeten moet ik zeggen!

PS: internetverbinding is hier heel traag,. dus de foto's houden jullie nog tegemoed!

  • 26 November 2008 - 12:59

    Marionne:

    Goh, Marij, je hoofd moet toch onderhand wel stampvol zitten met al die indrukken - de een nog mooier dan de andere. Hier in Eelde wordt er al zo langzamerhand afgeteld... Volgens mij heeft Gretha zo'n ouderwetse centimeter waar ze elke dag een centimeter afknipt tot je weer thuis bent! Geniet nog van de laatste weken! Knuffel, Marionne

  • 26 November 2008 - 15:19

    Lia:

    Marije, je moet inderdaad helemaal vol zitten met alle indrukken. Volgens mij kun je straks als je thuis bent er wel een boek mee vullen. Ongelofelijk, maar waanzinnig mooi en ik bewonder de moed die je hebt om dit alles te volbrengen. Super gedaan meisje!!
    Liefs en een dikke kus van mij, Lia.

  • 26 November 2008 - 17:21

    Uit Grolloo:

    Hoi Marije
    't Wordt alsmaar indrukwekkender, interessanter en enerverender. 't Gaat je ook allemaal zo gemakkelijk af, lijkt het wel!? We genieten van je prachtige verhalen en 'tkan nog een paar weken... Houd je taai, THai. (Kleine woordspeling nu met de sint). groetjes en kus vanuit GRolloo.

  • 26 November 2008 - 19:35

    Nora:

    Tof!!! Was al even bang dat je vastzat in Bangkok, maar Els stelde me gerust :-). Wel die gedroogde kwallen proberen he, je bent er nu toch hihihihi. Heb deze maand al 2 keer over jou gedroomd! Gek he? En over George Bush... in dezelfde droom. Geniet er nog even van daar!!! xxx

  • 27 November 2008 - 12:36

    Jennine:

    He meis,

    Sjonge dit is weer een heel ander verhaal dan aussie maar volgens mij net zo mooi. Wat een prachtige dingen heb je in al die maanden gezien. Ongelovelijk. Ik heb zin om al je verhalen in het echt te horen en dat kan bijna!!!! Jippie!!!! hihi. Aftellen:) Kussie jen

  • 28 November 2008 - 16:48

    Martine:

    He Marije!

    Jemig wat een reis! Ik was bang dat je nog steeds in Bang Kok zit en dat je misschien niet meer weg kon omdat de vliegvelden daar bezet zijn. Maar gelukkig, dit verhaal stelt mij weer gerust! Je bent ondertussen alweer in heel veel andere landen geweest;-) Je mag al je tips met mij delen als je weer in NL bent, want ik ga vanaf feb naar Nieuw Zeeland!! Tof he! De een komt, de ander gaat.. Maar gelukkig kan ik je nog zien voordat ik ga!

    Dikke kus Tine!

  • 28 November 2008 - 22:56

    Kees Toppen.:

    wat een ervaringen,dat kan niemand je meer afnemen,geweldig. groeten.

  • 29 November 2008 - 11:30

    Marijke:

    Hee Marije, wat weer een leuke teksten met fantastische foto's!! Vast wel een omschakeling nu in Azie te zijn. Maar daar krijg wel wrs wel errug lekker eten!! En naast mooie natuur ook veel cultuur. We wensenje nog geweldige laatste weken toe, dit neemt niemand je weer af, wat een ervaringen.
    Gr Marijke en co.

  • 29 November 2008 - 14:31

    Miny:

    Hallo Marije, hier is het eerste pak sneeuw al gevallen en jij zit nog lekker bruin op de scooter. Wat prachtige foto's en hele mooie verhalen. Geniet van je laatste weken en het bijzondere land waar je nu bent.

  • 01 December 2008 - 04:24

    Stefan:

    He sexci, ik zie dat je je weer rijkelijk vermaakt en dat je scooters aan het slopen bent, haha. Mooi dat het tof gaat, zo zie je nog eens verschillende culturen. Ik ben gister in aussie geland, en slapa in oasis. Lekker chill en warm hier. Ga duiken leren 6 dagen op een boot, rainforest tocht en tocht naar whitsunday islands en dan naar tokyo.
    Ow jah de windscreen hebben we gratis, tof he? vond ik ook.
    x stefan

  • 13 December 2008 - 07:23

    Joanne:

    Ha meis! Wat een verhalen en belevenissen zeg!Klinkt super goed allemaal. Je hebt in ieder geval maximaal genoten van alles. Heel veel plezier in nederland als je terug bent, heerlijk om iedereen weer f te zien! Goeie reis nog f!
    Liefs Jo

  • 23 November 2010 - 14:55

    Your Sunshine ;-):

    Wanneer gaan we weer? :-P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 42225

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: