Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

13 November 2008 | Australië, Melbourne

Tijdens mijn reis heb ik vaak mijn oorspronkelijke plan geweizigd. Zo deze keer ook weer..

De trainingsdag van het baantje wat ik in mn vorige verhaal vertelde,was toch niet helemaal mijn ding. Ik moest pakketten verkopen waarmee mensen korting kregen op het repareren van hun auto! Nou heb ik al geen verstand van auto's, laat staan in het engels! Daarnaast was het van deur tot deur van bedrijfen en winkels (het bordje 'aan de deur wordt niet verkocht' zagen ze niet). Geen werk in de promotie dus.

Hester (NL) en ik hadden een veel beter plan! We zouden gaan WWOOFen (Willing Working On Organic Farms). Dit houd in dat we een paar uur per dag op een boerderij werkten, en dat in ruil voor onderdak en eten.
We kwamen bij een hele leuke familie terrecht! Margret en Tom, met haar vader Poppy en pleegzoon Dyllen. De dag begon met het voeren van de kalfjes, schaap en kippen. Dan het kippenhok schoonmaken, konijn in een ander hok stoppen, stofzuigen, en nog wat andere klussen als een hek maken en de garage opruimen. De rest van de dag konden we genieten van de rust die de boerderij uitstraalde.

Na deze week kwamen we terug in hetzelfde hostel in Melbourne. De zelfde mensen waren er nog steeds dus dat was heel gezellig. We zijn savonds vaak met onze pak wijn naar het strand gegaan.
In deze dagen heb ik ook wat meer van Melbourne gezien. Melbourne is een stad met een erg relaxte sfeer. Er zijn veel markten en parken. ik heb nog niet eens alles gezien.

Drie dagen geleden heb ik de Great Ocean Road gezien! 1 van de highlights van australie! Deze weg is gebouwd langs de kust van zuid australie. Onderweg zijn we langs de 12 Apostels gekomen. Er zijn een aantal ingestort dus eigenlijk zijn het er geen 12. En de London Bridge.. Deze is ook ingestort dus eigenlijk is het geen brug meer. haha maar mooi was het zeker!
De dag erna ben ik naar Grampians National Park geweest. Prachtige valei met mooie watervallen!

Vanavond zal ik de nachtbus naar Sydney nemen. Vanuit daar vlieg ik naar HongKong. Ik zal daar drie nachten blijven en dan ga ik via Bangkok naar Laos waar ik ongeveer twee weken zal blijven. Na die twee weken ga ik (het noorden) van Thailand verkennen en dan de 21ste van december naar huis! Thailand stond hoog op mn verlanglijstje, dus ik kijk er heel erg naar uit!

  • 13 November 2008 - 02:20

    Stefan:

    Goed bezig Marije, Ik heb bijna alles gedaan in Nieuw Zeeland en zit eraan te denken jou te volgen naar Hongkong ipv Cairns, als je het leuk lijkt?
    x stefan

  • 13 November 2008 - 04:42

    Gretha En Gert:

    Wat een rust daar op het platteland, even lekker bijkomen van al dat gereis. Was je ook wel aan toe. Leuke 'familiefoto' trouwens, je kunt zo in een soap meedoen!! De mooie natuur lijkt haast al gewoon te worden(mooie papegaai!!)en nu op naar Azie.....weer een hele, nieuwe uitdaging. Geniet er nog maar lekker van.

    xxxxx Gretha en Gert

  • 13 November 2008 - 07:03

    Marionne:

    Yo Marije! Leuk te zien dat je toch nog wat Noordhoek-boerenbloed in je aderen hebt! Jammer dat je er niet langer kon blijven, want het zag er wel erg gezellig (en arbeidzaam...) uit! Nog heel veel plezier die laatste weken ennuh... take care! Liefs van alle Rijtjes!

  • 13 November 2008 - 12:24

    Jennine:

    He mar, je begint al op een echte boerin te lijken haha! Heerlijk zo buiten werken met je handen. En wat ziet die familie er gezellig uit! Nou de laatste vier weekjes gaan in:) Heel veel plezier in Thailand. Kussie

  • 13 November 2008 - 15:47

    Lia:

    Alweer een nieuwe ervaring, boerin zijn. Staat je goed Marije.
    Trouwens nog bedankt voor de leuke kaart, jij denkt ook aan alles.
    Super. Nu nog even lekker genieten van je laatste etappe, maak er maar weer iets leuks van.
    Groetjes ook van Peter en liefs van Lia.

  • 13 November 2008 - 15:51

    Iris:

    Hoooi mevrouw Oelen!!

    wederom een leuk verhaal!!! :D
    Veel plezier in Hong Kong en een goede reis alvast!
    Dikke kus Iris

  • 13 November 2008 - 16:38

    Martine:

    haha Marije! Wat een fantastische foto's
    Kom je in de zomervakantie ook bij ons meehelpen;-)

    Hele goede reis voor je volgende bestemmingen!!

    Liefs, Tine!

  • 13 November 2008 - 16:45

    Thysia:

    Lieve Marije,
    Ik wist dat je het Drents/Gronings-boerse bloed nog altijd in je had en wel een beetje miste... Die overal staat je geweldig! Goed te horen dat je zo genoten hebt op het platteland. En nu op weg naar het land dat je al lang hebt willen bezoeken; Thailand! Ga ook van deze nieuwe en bijzondere uitdaging enorm genieten!! Je mag flink trots op jezelf zijn dat je dit 'maar even klaart'! Heel veel plezier in Hongkong, Laos en Thailand. Take care! Cheers! Kus, Thysia

    Je hebt weer mooie foto's geplaatst!

  • 14 November 2008 - 09:21

    Willy:

    Hoi Marije,
    Leuk te zien dat je je op een boerderij zo thuis voelt, tja de appel valt niet ver van de boom. Jammer dat je Gerda en Tanno net steeds mist, die zijn nu net van NZ naar Australie vertrokken. Zij vliegen begin januari naar Bangkok. Geniet nog lekker van deze laatste etappe, we blijven je volgen.

    Lammert en Willy.

  • 14 November 2008 - 17:59

    Elze:

    heeee liefje wat ontzettend leuk om je mailtjes en verhalen te lezen! en zoo tof dat je melbourne zo leuk vind :D heb ik je er dus niet voor niks heen gestuurd ;) geniet van hong kong en natuurlijk van thailand!!! het is daar zo mooi! heel dikke kus en tot snel!! YES ik ben lekker al aan het aftellen!!!!

  • 16 November 2008 - 11:39

    Gretha Van Lubek:

    Hoi Marije
    Wat is het daar prachtig.
    En wat vind ik het knap van je wat allemaal onderneemt,we hopen dat de laatste weken net zo mooi zijn we wensen je nog veel plezier En tot 21 dec liefs Klaas en Gretha

  • 17 November 2008 - 07:42

    Rosan:

    Hey Marije!

    Whaa Het einde komt in zicht voor je! Leuk dat je ook nog een tijdje hebt geWWOOFed. Weer een nieuwe ervaring. Heel herkenbaar je blog, vond de zuidkust ook geweldig. Ik ga begin feb naar Azie en midden december naar NZ.. nog maar een maandje in Australie.. Ben nu in Cairns, mooie stad! Enjoy je laatste weken in Aussie!

  • 17 November 2008 - 07:44

    Rosan:

    Hey Marije!

    Whaa Het einde komt in zicht voor je! Leuk dat je ook nog een tijdje hebt geWWOOFed. Weer een nieuwe ervaring. Heel herkenbaar je blog, vond de zuidkust ook geweldig. Ik ga begin feb naar Azie en midden december naar NZ.. nog maar een maandje in Australie.. Ben nu in Cairns, mooie stad! Enjoy je laatste weken in Aussie!

  • 19 November 2008 - 23:48

    Nora:

    Wist helemaal niet dat je ook nog naar Azie gaat, goed bezig. Gelijk heb je! Je past helemaal in het plaatje op die boerderij, hihi. Verlang je ook alweer stiekem naar het Drentse platteland???? De Sint vindt het wel jammer dat je zo ver weg bent hoor, je krijgt de hartelijke groeten. Doeeeeeeeg marije!! tot gauw!! voorzichtig doen en veel plezier, xxx

  • 24 November 2008 - 01:47

    Tanno En Gerda:

    Hoi Marije
    We hebben net al je verhalen nog eens doorgelezen en de fotos bekeken. Geweldig hoor wat je allemaal al hebt meegemaakt, dat neemt niemand je meer af! Erg handig voor ons om je site te lezen, want we reizen je precies achterna.
    Veel plezier in Azie
    kus tanno en gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 42232

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: