Van Kiwi naar Kangaroo - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Van Kiwi naar Kangaroo - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Van Kiwi naar Kangaroo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

22 Oktober 2008 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

Voordat ik wat over mn laatste weken nieuwzeeland vertel, zal ik eerst wat over de opvallende geschiedenis van NZ schrijven.. De Groningse (!) ontdekkingsreiziger Abel Tasman heeft NieuwZeeland ontdekt in 1642 en noemde het 'statenland' omdat hij dacht dat het bij Amerika hoorde. Toen dat in 1643 niet zo bleek te zijn werd het veranderd naar Nova Zeelandia, inderdaad, afgeleid van de nederlandse provincie Zeeland. Engelsman James Cook veranderde dit later weer naar New Zealand.

Ik stond er eigenlijk helemaal niet bij stil dat nederland, en zelfs een groninger zo'n belangrijke rol speelde in de geschiedenis van NieuwZeeland. Het enige waar ik het nu nog aan kon zien is dat sommige supermarkten nederlandse producten verkopen. Stefan en ik hebben nog lekker van de euroshopper knakworsten kunnen profiteren! Bedankt Abel Tasman!
Maargoed jullie zitten natuurlijk niet op een geschiedenisles te wachten.. dus zal ik maar eens beginnen..

In Queenstown zijn we naar minus 5 geweest. Dit is een bar helemaal gemaakt van ijs, zelfs de glazen waar we uit dronken waren van ijs! We konden geen wijntje of biertje bestellen, want dat zou bevriesen, ze schonken alleen cocktails met vodka! Ik heb ook nog een prachtige dagwandeling gemaakt, en daarna zijn we naar de FransJosef en Fox gletsjers geweest! We hebben zelfs voet mogen zetten op de Fox Gletsjer. Extra punten onder de schoenen gebonden, en toen achter de gids aan de gletsjer op. Geweldig! Na vier uur wandelen waren we weer terug en zijn we naar het befaamde Lake Mathessen gereden. Dit is het meest gefotografeerde meer omdat de alpen hierin weerspiegeld worden. Onze verwachtingen waren dan ook hoog. Eenmaal aangekomen regende het pijpenstelen en was er niets van de weerspiegeling gezien. Jammer dan.

Onderweg naar Kaikoura hebben we de pancakerocks gezien. Ze waren jammergenoeg niet eetbaar, maar wel erg mooi om te zien.
In Kaikoura stonden we op een prachtplek om te overnachten. Uitzicht op zee met zeehonden die een paar meter verderop lagen! Hier hebben we ook weer een tweedaagse wandeling gemaakt. Het was een zware tocht, maar na 1600 meter klimmen hadden we dan ook wel een prachtig uitzicht!
Na Kaikoura werd het helaas alweer tijd om naar Chrischurch te gaan. Hier zijn we nog twee nachten geweest (waar we een mooi afscheidfeestje hebben geboud) en toen ging mn vlucht alweer naar Sydney! Stefan bracht me naar het vliegveld.

Aangekomen in Sydney kwam ik een bekende van vroeger tegen. Daar heb ik de volgende dag meegegeten, supergezellig! In sydney zelf heb ik wat rondgelopen, post opgehaald en lekker in het park gelegen.
Mijn plan was om naar Thailand te gaan, maar vanwege de slechte omstandigheden daar heb ik besloten om toch maar wat langer in Australie te blijven.. Melbourne leek me aangezien alle positieve verhalen een goede keuze!
Hier ben ik gister aangekomen, ik zit in een leuk hostel. Er zaten nog meer backpackers in de bus en die zitten nu ook in hetzelfde hostel, dus dat is wel gezellig! Ik heb vanochtend al een solicitatiegesprek gehad voor een baantje in de promotie. Het komt er op neer dat ik kortingspakketten ga verkopen. Het schijnt goed te verdienen, dus ik ben benieuwd! Morgen is de tweede ronde van de sollicitatie en dan hoor ik of ik ben aangenomen..

  • 22 Oktober 2008 - 05:55

    Gert:

    Wat een prachtig land met een mooie natuur. Een goede keus om N Zeeland tijdens je reis te bezoeken. Zoveel natuur op zo'n kleine oppervlakte. Die gletsjertocht moet onvergetelijk zijn geweest, fantastisch. En nu alweer in Melbourne. Grappig dat je de fam. de Graaf tegenkwam, wat is de wereld toch klein! Nou, genieten en een dikke pakkerd!
    Gert

  • 22 Oktober 2008 - 07:25

    Nora:

    Marije! Die zeehond! Neem je die pleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeease mee?

    Ik zit alweer lekker in de UB, tentamenstress alom hier in Groningen, hihi. Genietze en werkze!

  • 22 Oktober 2008 - 08:23

    Lia:

    Hallo wereldreiziger,
    Je krijgt er maar niet genoeg van en ik kan het me voorstellen. Wat een geweldige indrukwekkende foto's. In het echt is het zeker nog mooier. Geniet nog Marije, voordat je het weet sta je weer met beide benen op de Groningse grond.
    Liefs Lia.

  • 22 Oktober 2008 - 08:33

    Maya:

    Hee meis,
    wat een leuk stukje geschiedenis! Ik ben ineens ook een beetje trotser op de Groningers ;) Je hebt echt weer mooie foto's genomen. Wat is Nieuw Zeeland toch een prachtig land zeg.. Ik hoop dat je het baantje krijgt!
    Kusjes

  • 23 Oktober 2008 - 08:56

    Claire En Jennine:

    Wij begeven ons tussen stortbuien en regenen elke dinsdag als we naar engelse les gaan nat!!:( We zijn jaloers op je verhalen. Wat een mooie foto's zitten erbij!! En die zeehond-> SCHATTIG. Is Stefan al weer terug gevlogen of bleef ie nog ffies? Nou nog heel veel plezier en verkoop maar goed veel van die kortingspakketjes als je aangenomen wordt:) wij gaan aan de studie. Dikke kus ons

  • 23 Oktober 2008 - 20:43

    Simoon!:

    Jeeetje Oelluuhhh

    Wat een briljant verhaal weer!!!
    De foto´s zijn trouwens ook weer prachtig!!!

    Dikke kus uit Bennekom

  • 25 Oktober 2008 - 08:54

    Wim En Lia:

    hoi wat geniet je,je staat elke keer stralend op de foto prachtige foto,s trouwens, gaat wel snel he wat een avontuur succes met je bijbaantje groetjes wim en lia

  • 25 Oktober 2008 - 18:58

    Marlies:

    marijee wat is je haar lang!! dikke kus ;)

  • 26 Oktober 2008 - 20:48

    Hans En Geke:

    Gisteravond met je ouders lekker gekletst over onze avontuurlijke meiden die het lef hebben alleen naar Australie te gaan. En daar natuurlijk van alles ondernemen en genieten(genoten hebben).
    Meid geniet nog van alles wat op je pad komt, voor je het weet kom je weer in ons koude landje op Schiphol tussen de schuifdeuren door. Drink nog een VB of een goon want die vind je hier niet.Wij blijven je verhalen volgen.

  • 02 November 2008 - 15:33

    Sjoerd:

    Tsjonge, een Groninger! Wist eigenlijk altijd al dat de wijzen uit het Oosten kwamen.. SupercOELN verhaal weer, hoop dat je sollicitatie goed heeft uitgepakt! TaB, xx

  • 09 November 2008 - 01:16

    Rosan:

    Hey Marije!

    Zo te zien vermaak jeje wel in NZ! Ik word er helemaal enthousiast van! Ik ben helaas (nog) niet bij Bogarts geweest maar ik ga weer terug naar Darwin en dan ga ik er zeker even langs! Oja die feitjes vind ik iig wel leuk om te lezen, en nu dat ik weet dat ik daar de knakworsten kan kopen kan ik helemaal niet meer wachten! have fun, see ya mate ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 42227

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: