Beter een gat in de band dan in de hand - Reisverslag uit Broome, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Beter een gat in de band dan in de hand - Reisverslag uit Broome, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Beter een gat in de band dan in de hand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

27 Augustus 2008 | Australië, Broome

De laatste weken van Darwin gingen op dezelfde voet verder dan de eerste. Ik stond nu alleen wat minder perplex als mn collega weer een gek dansje op het keukenblad stond op te voeren, of de chefkok mij een joint aanbood toen ik aankwam om mn werk te beginnen (deze heb ik uiteraard afgeslagen). Het schijnt allemaal te kunnen in het restaurant waar ik werk. En dat blijkt, het is altijd druk en gezellig.

Ook de zondagse feestjes mogen niet ongenoemd blijven. De laatste zondag gingen we met een aantal boten naar een zandbank, midden op zee. Op de zandbank werd de barbeque geinstalleerd de koelboxen geopend en het feest kon beginnen. Af en toe het water in en op een opblaasbank achter de boot over het water bounchen. Na een paar uurtjes wou ik eigenlijk wel de schaduw in, maar die is ver te zoeken op een zandbank, totaal verbrand kwamen we smiddags aan op het vaste land om de spectaculaire zonsondergang van Mindell Beach te zien.

We zijn ook naar de Mindell Markets geweest, dit zijn allerlei kraampjes met de heerlijkste dingen aan het strand gelegen. Ondanks alle verleidingen van het chinees en thaise eten, ging ik toch voor de poffertjes van de poffertjeswinkel!

Afgelopen zondag heb ik Darwin toch maar verlaten, met een brok in mn keel nam ik afscheid van mn vrienden die ik daar gemaakt had en stapte ik in de campervan van Julia. Aan de start van een nieuw avontuur! Samen met haar dochtertje van 2 reden we richting Broome. Na een paar honderd km hadden we een klapband! Vrouwtechnisch als we zijn, hadden we de reservewiel er natuurlijk zo om. We hebben overnacht op een camping en de volgende dag weer verder! Ja hoor 150 km en BAM! weer een klapband. Dit keer verliep het wat minder soepel want de reservewiel hadden we al gebruikt. Stonden we dan aan de kant van een verlaten wegwaar ong vier auto's per uur langs komen, zonder bereik! Gelukkig stopte de eerste auto en hij zou wanneer hij in het volgende dorp was (gelukkig maar 1,5 uur rijden :s ) de hulpdienst bellen. Het enige wat wij nog konden doen was een schaduw plekje zoeken en wachten. Na 5 uur met mer dan 35 graden een verdwaalde koe geobserveerd te hebben kwam onze held! Hij bracht ons naar een garagebedrijf die een nieuwe band hadden. Helaas was het eigenlijk net sluitingstijd. Dus heb ik mn tentje opgezet op het terein van het bedrijf. Eigenlijk best luxe.. we hadden een wc, licht en electriciteit! Aangezien Julia een DVD speler in de van had, hadden we een film avondje gehouden.

De volgende dag verliep helemaal soepel! We begonnen de dag met een wandeling door een mooi natuurgebied dichtbij kunnunura. Daarna reden iets voorbij Fitroy crossing waar we overnachtten.

De laatste dag nog maar een paar honderd km te gaan.. En je raad het al. Weer een klapband! ondertusen waren we ervaren bandverwisselaars geworden dus binnen een kwartier was de klus geklaard en kwamen we nog voor lunchtijd aan in Broome!

We zijn meteen naar Cable Beach gegaan om een frisse duik te nemen. En wat een mooi strand! Wit zand en helderblauw water, met overal palmbomen! Dit was een mooi afscheid van mijn twee australische reisgenootjes. Ik zit nu in een hostel op zoek naar de volgende lift richting Perth!

  • 27 Augustus 2008 - 11:57

    Malou:

    Hey Marije!
    "How's it going?" "Good, good, good" zo te lezen!! Wat heb je weer leuke avonturen beleefd! Ik ben inmiddels al weer thuis :( Wat zijn die laatste weken voorbij gevlogen zeg!! Geniet van Broome en succes met het vinden van een lift naar Perth! Ik blijf je volgen! Liefs, Malou

  • 27 Augustus 2008 - 12:36

    Martine:

    Marije wat een girlpower met het banden verwisselen! Vind dat je weer stoere verhalen hebt en dat je super veel leuke dingen meemaakt! Ik ga je nu even mailen! Kus tine!

  • 27 Augustus 2008 - 14:03

    Elze:

    Hee lievie.. wat een mooi verhaal weer :D Kan niks anders zeggen dan dat ik errrug jaloers op je bent, en dat je maar lekker moet genieten want voor je het weet zit je weer in nederland ergens achter de computer verhalen van andere te lezen en terug te denken aan die goeie ouwe tijd....

    :)

  • 27 Augustus 2008 - 14:29

    Gert:

    Wat weer een stoer verhaal, meid. Een band wisselen is voor jou geen probleem meer. Wat een mooi stel daar in die kroeg, kan me voorstellen dat je maar moeilijk afscheid kon nemen van Darwin, maar het avontuur lonkt weer... Kom ik thuis ligt daar een mooie kaart van jou, met een biker erop en veel lieve woorden voor m'n birthday. Je bent me niet vergeten!!! en dan die "classic aboriginal boomerang". Wat lief.! Nou geniet van Broome en je reis naar Perth. Dikke kus, papa

  • 27 Augustus 2008 - 20:07

    Marjolein:

    Hee ex-collegaatje en feestbeest! Wat een mooie tripjes maak jij- ziet eruit alsof t een groot feest voor je is! En een joint op de werkvloer is ff andere koek dan de vertrouwde snoepjestrommel achter de balie ;) Had je nog geen hallucinaties tijdens de lange wachtuurtjes - de verdwaalde koe veranderde nog niet in een band.. ? :P Geniet er nog lekker van meid en waarsch loop ik je net mis in NZ of niet? Zou jammer zijn!

  • 01 September 2008 - 19:51

    Gerda:

    Hi levensgenieter!!
    Hoe bevalt het leventje daar aan de andere kant van de wereld? Vast wel goed! Ik krijg al helemaal zin om er naartoe te gaan als ik dat allemaal zo lees en vooral de fotos zie!Kunnen we elkaar nog tegenkomen of gaat dat niet lukken? geniet ervan! kus Gerda

  • 02 September 2008 - 19:37

    Kitty:

    Hee marije!! Echt heel gaaf wat jij daar allemaal mee maakt! Zou zo weer terug willen!:) Maar helaaas, ik zit weer terug in de school banken....Geniet er lekker van meid, super om zo je verhalen te blijven lezen! Liefs

  • 04 September 2008 - 10:28

    Jennine:

    Zo na drie weken reageer ik dan ook weer eens:) Waar heb je die moeder met kind nou weer opgeduikeld? Jemig wat heb je toch weer veel mensen ontmoet!En met wie ga je nou richting perth? En een band verwisselen, je kan als je terug bent zo de garage in:)Tot mails kus

  • 06 September 2008 - 13:02

    Sjoerd:

    Ooeeeeeeel'n! Ik liep een beetje achter maar laat met een glimlach wel een ronde ovatie achter voor het verhaal van de klapband.. Supermooi zeg, haha! Ik blijf je volgen, njoy xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 42216

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: