Van fysio tot afwasser! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Van fysio tot afwasser! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Van fysio tot afwasser!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

11 Augustus 2008 | Australië, Darwin

Hallo, het is weer tijd voor een update! Ten eerste wou ik jullie nog even bedanken voor alle leuke berichten die ik steeds weer ontvang. Vind het erg leuk om op de hoogte gehouden te worden!

Oke, waar zal ik eens beginnen. Bij mijn werk als keukenhulp bij het evenement hier in darwin. Ik moest hier voornamelijk groenten snijden, dingen uit de koelkast pakken, dingen in de koelkast zetten, enz. Eigenlijk best leuk! De vrouw die hier allemaal verantwoordelijk was, stond normaal op een makrt en had nog nooit op dit evenement gestaan. Dit leidde tot het weggooien van veel voedsel omdat de verkoop toch wat anders liep dan de planning. Dat vond ik natuurlijk zonde, waardoor ik alles mee naar huis nam en voor de komende drie dagen genoeg eten had voor mezelf en alle nieuwe vrienden die ik daardoor maakte.

Na deze dagen heb ik het Kakadu National Park bezocht! Dit is een groot natuurgebied op zo'n 2 uur reiden vanaf Darwin. Martijn (NL), Thomas (NL), Matthias (DUI) en ik hebben een 4WheelDrive gehuurd om over de rode zandpaden die door het park heen lopen te kunnen rijden. We zijn eerst naar Jibira, een klein plaatsje, geweest. Hier hebben we veel aboriginal art gezien. Dat zijn allemaal rotstekeningen die allemaal een verhaal vertellen. Maar wat het verhaal precies is? dat weten alleen de aboriginals. Na een prachtige zonsondergang zijn we naar de camping gegaan, en hebben we pannekoeken gebakken boven een zelfgemaakt vuurtje.
Trouwens wat ze zeggen over de sterren in de outback is waar. Mijn god, wat mooi! Zoveel sterren heb ik nog nooit gezien! Het werkte verslavend om ernaar te kijken, maar ik heb dan ook 15 vallende sterren gezien!

De tweede dag stond in het thema van zwemmen en krokodillen! Aangezien die combinatie niet optimaal is, zijn we eerst naar een rivier en een aantal uitzichtspunten geweest waar we vier meter lange krokodillen zagen (gelukkig wel vanaf een veilige afstand). Daarna gezwommen op een ongelovelijke plek. Een collega met wie ik samenwerkte op het evenemten, was ook gids in het park, dus ze gaf ons een goeie tip zodat we bovenaan de waterval kwamen in plaats van eronder. Het bestond uit grote rotspartijen met in de kloof stromend water. Ik hoop dat de foto's een beetje goed overkomen.
's avonds weer hout gezocht en kamvuur gemaakt. Dit keer ging het koken wat minder geslaagd. Gelukkig hadden de buren een gaskookplaat die we konden gebruiken.

De derde dag gingen we opzoek naar de 'geheime' plek die niet op de kaart staan maar waarvan de gids had gezegt dat het echte de moeite waard was om ze te bekijken. Wij op zoek naar de weg naar de eerste geheime plek. Na een paar x heen en weer gereden te hebben zagen we twee sporen de verte ingaan. Die zijn we maar gevolgd wat leide tot een plek waar we niet meer verder konden, na lopend verder gezocht te hebben hadden we nog steeds niets gevonden. Dan maar op zoek naar de tweede geheime plek. Deze hadden we gelukkig wel gevonden! Na 10 minuten hobbelen over een weg wat je nauwlijks een weg kunt noemen kwamen we bij een mooie waterval met meertje. Weer even gezwommen natuurlijk, en toen gauw terug voordat het te donker werd.

Aangekomen in Darwin, aangekomen in de realiteit. Ik moest weer opzoek naar werk. Na wat nummers gebeld te hebben, zag ik een advertentie voor keukenhulp.Ik kon om 5 uur beginnen,ik had immers ervaring ;). Ik werk daar nu bijna elke dag, over een tijdje ben ik prof uiensnijden, gehaktballen draaien en afwasser!
Drinken tijdens het werk is hier de normaalste zaak van de wereld wat er voor zorgt dat het tijdens het werk al een feestje is wat we meestal na werktijd nog een paar uurtjes voortzetten..

  • 11 Augustus 2008 - 07:27

    Anouk:

    En wederom ben ik jaloers... heerlijk meiss, Geniet er van!!

    Veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende bericht

    Kus

  • 11 Augustus 2008 - 07:34

    Claudia:

    Hoi Marije,

    Ziet er allemaal uit alsof je je nog prima vermaakt! ;-)

    De foto's zien er supergaaf uit, wat een belevenis nog steeds.

    Heel veel plezier nog en groetjes van Niek en mij!

  • 11 Augustus 2008 - 07:55

    Marlies:

    hahaha

    kus voor jou miss oeluh!

  • 11 Augustus 2008 - 08:28

    Corina:

    ahah ik zie jouw al in de keuken staan na een paar drankjes!! Wel super dat je nu aldoor werk vindt !! Ik ga vanaf vandaag 5 dagen kei leider spelen :-) Dat wordt ook een groot feest met hopelijk kei kindjes die ook wel van een feestje houden :p

    Meis werkse daar!!

    Dikke kus!!

  • 11 Augustus 2008 - 11:21

    Nora:

    nou, dan ga je maar eens lekkere gehaktballen voor ons draaien als je terug bent! wederom ERG toffe foto's!
    en een kei-week zonder jou is best saai marije, hihi.
    dikke kus

  • 12 Augustus 2008 - 10:39

    Iris:

    Ben weer helemaal up to date ;)
    echt zó vet wat je allemaal doet!
    hele dikke kus, xxx

  • 12 Augustus 2008 - 16:21

    Lia:

    Niet te geloven, zit jij daar echt op dat rotspuntje?? Marije toch en dan ook nog veel drinken! Ik merk je geniet volop. Doorgaan, maar doe wel voorzichtig.
    Liefs van Peter en Lia.

  • 13 Augustus 2008 - 11:42

    Gretha:

    Wat weer een belevenissen! Ik hoop dat je nog niet hebt gewerkt toen die eerste foto is gemaakt! Ik krijg al hoogtevrees als ik er naar kijk!
    Veel succes verder en een hele dikke knuffel (ook van papa natuurlijk)

  • 13 Augustus 2008 - 16:57

    Raymond:

    Heyyyyyy, ik moest ff aan Jeroen denken en toen plost aan jou :D dus ik moets ff kijken :D en euhhhhh JALOERS!!!! HAHA Iets minder jaloers dan eerst aangezien ik zelf op vakantie ben :P maar euhhh toch wel een beetje :P hahah blij dat het goed met je gaat daar ! and nice foto's btw! groetjes Ray :D

  • 13 Augustus 2008 - 17:18

    Wim En Lia :

    hoi je kunt zo bij valkie werken als je weer terug bent kun je zo weer verder met ballen draaien haha maar had een tijdje je verhalen niet gelezen wij zijn naar het verre zuid-limburg geweest als ik dit van jouw lees wat is het hier dan saai op een nedrelandse camping we hebben 4 foto,s gemaakt wim voor de tent met een potje bier lia voor de tent met een rose-tje en oh ja van die hele grote berg in valkenburg spectaculair hoor maar geniet se werk se dikke smok oet bovensmilde doeg

  • 14 Augustus 2008 - 04:36

    Jay:

    Good Times!!!!

  • 16 Augustus 2008 - 07:58

    Esther En Jasper:

    Hoi Marije,

    Wij hebben inmiddels (helaas) weer voet op Nederlandse bodem gezet. Leuk om je blog te lezen!

    De foto's zijn herkenbaar. Wat is Kakadu mooi!

    groetjes, Esther en Jasper

  • 19 Augustus 2008 - 07:36

    Claire En Jennine:

    He meid, je wordt toch geen alcoholist he? haha!! Beetje drinken onder het werk. Je ziet de borden al zweven ofni??:) Wat een leuke dingen heb je al weer gedaan. En sorry voor mij late reactie-> Stuur gauw weer mailtje hoor maar adwin heeft in zijn nieuwe huissie nog geen internet en daar ben ik de afgelopen weken geweest! Maar kben nu weer lekker thuis dus lang leve de computer van claire haha!! Meid veel plezier bij je volgende avonturen. Dikke kus van ons

  • 22 Augustus 2008 - 13:44

    Emily:

    Hee Marije, wat ziet dat er allemaal gaaf! uit zeg, volgens mij heb je daar the time of your life:-) Ik vind het erg leuk om af en toe je belevenissen te lezen,je foto's te bekijken, dus ik dacht, maar even een beichtje erbij dit keer!

  • 22 Augustus 2008 - 17:34

    Groeten Uit Grolloo:

    Hawdy Marije
    Zo, eens even weer wat laten horen uut GRol. Wat een prachtige verhalen en foto's. 't Is wel heel erg mooi daar. En zo te zien vermaak je je uitstekend, toch?! Geweldige ervaring! We zitten nu samen je foto's te kijken en verhalen te lezen. Just great, meid. Hier nu veel regen vandaag. Nog veel Neil Young materiaal tegengekomen? (Ahum). We zitten al weer in 't heel normale werkritme na een lekkere vakantie. Rosanne gaat voglende week naa rpabo, haa roperatie aan holtes goed verlopen. Marloes studeert volgende week af en zoekt kamer, maar dat loopt nog niet hard. Hou je taai, veel plezier en groetjes uit GRolloo.


  • 25 Augustus 2008 - 10:30

    Miny En Bert:

    Hallo Marije,

    wat maak je prachtige foto's, we vinden het leuk je verhalen te lezen. Afgelopen vrijdag nog met je vader en moeder koffie gedronken op een terras in Assen.
    Kwam je moeder in de winkel tegen, ze had leuke kleren gekocht.
    Hier in Doet. alles oké.
    Geniet van de komende maanden en van alles wat er nog op het programma staat. Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je dad.
    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 42218

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: