Wild Wild West Australia! - Reisverslag uit Perth, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Wild Wild West Australia! - Reisverslag uit Perth, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Wild Wild West Australia!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

15 September 2008 | Australië, Perth

In Broome had ik een advertentie geschreven dat ik op zoek was naar een lift naar Perth. En alsof de duvel ermee speelt.. een dag later kreeg ik een telefoontje van twee duitse meiden die nog een plek overhadden! Perfect!
De dag ernaa werd ik door hun opgehaald. Al gauw had ik door dat dit niet zomaar een auto was. Al bij het openen van de deur zat een gebruiksaanwijzing. Onze eerste stop was 80 mile beach. Ik vraag me nog steeds af of het strand ook echt 80 mile lang is.. maar mooi was het wel!
Volgende wouden we naar Karijini Nationaal Park. Onderweg kreeg ik een dejavu van mn vorige lift.. Klapband! Volgende dag een nieuwe band gekocht en onze rit kon weer vervolgd worden. Karijini here we come! Eenmaal aangekomen waande ik mezelf 1 van de disneyfilms, met alle watervallen en zwempoelen die we zagen.

De westkust is echt zo anders dan de oostkust! De oostkust lijkt echt alles op backpackers ingericht te zijn. De westkust is een stuk rustiger. Het is zo rustig op de weg dat je tegen elke tegenligger je hand opsteekt. De mensen die we tegen zijn gekomen zijn over het algemeen gepensioneerde australiers, die graag wat over hun land willen vertellen.

Na nog een lekke band te hebben verwisseld, gingen we naar een ander gedeelte van het park. Daar zijn we een gorge ingegaan. Ik kan moeilijk vertellen hoe mooi dat was! Sommige gedeeltes kon je niet wandelen en moest je door het water lopen. Andere gedeeltes moest je als een spin met je ene voet aan de ene kant en je andere voet aan de andere kant van de gorge lopen. Nouja de foto's spreken vanzelf. Alleen heb ik die foto's nu nog niet,. maar ze komen zeker!

Na het park zijn we naar Exmouth gegaan. Hier heb ik mn snorkel weer onderuit mn tas gehaald! Met een boot ben ik naar Muiron Island gegaan en heb ik walvissen, dolfijnen, zeeslangen, zeesterren, haaien en schildpadden gezien!
De dag erna nog meer gesnorkeld in Turquoise Bay. Hier loop je de zee in en na 4 meter begint het koraal met al zijn vissen!

Ondertussen werd de auto slechter en slechter, de meiden hadden een sticker van de politie gekregen. ze moesten de auto binnen een aantal dagen repareren! Ze besloten om meteen door te gaan naar Perth. Slik. Ik wou nog veel meer dingen zien! Gelukkig is toeval mn beste vriend de laatste tijd en kwam ik twee israelische jongens tegen die ik in Darwin had ontmoet, en mocht ik met hun verder liften! Ze hadden samen met een engels meisje een wickedvan gehuurd en hadden dezelfde plannen. Perfect!

We zijn naar Monkey Mia, Denham, en Shell Beach geweest. Hier hebben we dolfijnen van 2 meter gezien. En een strand dat niet uit zand, maar uit schelpen bestaat!

Na de dolfijnen werd het weer tijd voor een park! Dit keer was het Kalbarri.. we hoorden dat we hier goed krabben konden vangen, dus inpulsief als we zijn, hebben we een net, haak en wat ingewanden gekocht. Na 3 uur hadden we 2 krabben gevangen. Deze waren onder de 15 cm wat hun illegaal maakt om mee te nemen. Met het net onder de arm en de staart tussen de benen zijn we naar onze kampeerplek teruggekeerd.
Volgende dag zijn we het park in gegaan en hebben we Nature Window gezien. Dit is een soort lijst van steen en als je er doorheen kijkt zie je de rivier.. De foto's maakt mn verhaal vast een stuk duidelijker.

Er was nog 1 stop te gaan.. The Pinacles! Een groot zandvlakte met allemaal grote stenen.. Het was veel groter dan ik had verwacht. Echt heel speciaal.. we zijn onze reisgenoot nog kwijt geraakt. Aan het begin vonden we het grappig maar toen we hem na een uur zoeken nog niet hadden gevonden, was het wat minder grappig. Achteraf bleek dat we cirkels om elkaar heen aan het lopen waren haha.

En toen.. gearriveerd in Perth! Wat een contrast met de westkust. Grote stad met heel veel chinezen! Erg gezellig, maar ik blijf maar een paar dagen want woensdag vlieg ik naar Nieuw Zeeland!

  • 15 September 2008 - 10:21

    Roy:

    Hey,

    Wat een super mooie foto's zeg! Ben stik jaloers!

    Geniet nog ff daar en veel plezier in NZ!

    Kus

  • 15 September 2008 - 15:21

    Roelien:

    Hey Marije, blijft leuk om je belevenissen te lezen. Geef Stefan een dikke knuffel van me in Nieuw Zeeland! :D

  • 15 September 2008 - 15:52

    Manon:

    Hey Marije,

    echt super mooi allemaal, blijf nog steeds je avonturen volgen hoor (ook al ben ik weer in het saaie nederland)
    x manon

  • 15 September 2008 - 18:11

    Lia:

    Het is niet te geloven Marije, wat jij allemaal meemaakt. Je schrijft ontzettend gezellig en het is elke keer weer een feest om te lezen hoe goed jij je vermaakt.
    Nu naar Nieuw Zeeland, weer een nieuwe belevenis. Pas goed op jezelf en geniet er maar weer van. Ook de groeten van Peter en liefs van Lia.

  • 16 September 2008 - 10:57

    Jennine:

    Mar, je gaat aussie verlaten? Blijf je nou tot dec. in nieuw zeeland? Enuh Stefan komt je toch opzoeken daar? Super!! Ontzettend veel plezier daar en doe stefan de groeten. Kus

  • 16 September 2008 - 11:57

    Wilma:

    hee marije!!
    wat leuk allemaal he! en gave foto's =D
    is hier in tanzania ook echt geweldig! lopen nu wat mee in het ziekenhuis, wel indrukwekkend... over 2 weken gaan we verder reizen! veel plezier in nieuw zeeland, dikke kus!

  • 16 September 2008 - 14:15

    Gretha:

    Hee lieverd,

    Wat weer een spannende avonturen en....prachtige foto`s!
    Net nog even lekker bij gepraat want jouw vliegtuig had 3 uur vertraging maar nu zul je wel aan boord zitten, op naar de volgende avonturen in Nieuw-Zeeland! Hoop dat je daar net zo zult genieten als je in Australië hebt gedaan!

    Dikke kus!!

  • 16 September 2008 - 19:10

    Marianne De Graaff:

    Hi marije, net met je fotobestand op reis geweest en het geeft mij wel de reiskriebels: ik wil ook!
    Je geniet enorm lijkt van je gezicht af te lezen en je bent voorlopig ook nog niet terug neem ik aan. moet nodig je moeder eens spreken, maar eerst gaan wij nog even een week of wat naar de provence en daarna maak ik met haar een afspraak. jammer dat je niet in de buurt meer woont, wij, of eigenlijk onze kat tango(jou wel bekend) zou je hulp even kunnen gebruiken. de kattenopas heeft haar voet in het gips en kan niet fietsen om bij ons te komen.... heb het goed en geniet! lieve gfoet, marianne

  • 21 September 2008 - 09:23

    Rosan:

    Hey Marije!!

    Echt grappig om je verhalen te lezen nadat we dezelfde route hebben afgelegd! Zeer herkenbaar en echt Karijini was geweldig! Vond het leuk je nog ff gezien te hebben in Broome,ik ben nu aan het werk in Cape Leveque nog 6 weekjes en dan op naar Darwin ga ik jou restaurantje even opzoeken ;)

    Have fun in NZ!!!!

    XRosan

  • 22 September 2008 - 02:32

    Tanno En Gerda:

    Hoi Marije
    ERg leuk om je verhalen te lezen, je schrijft het erg leuk! KLinkt goed zeg wat je allemaal meemaakt en wat je daar ziet en wat een mooie fotos!Bevalt het een beetje in de Wickedvan?Hij ziet er wel leuk uit!
    Geniet en veel fun gewenst in NZ
    Tanno en Gerda

  • 22 September 2008 - 13:04

    Klaas:

    Ik vind het geweldig hoe jij daar geniet,ik zou bijna zeggen kom je nog wel weer terug,maar dat kun jij je moeder niet aandoen.
    Veel plezier en tot ziens.Klaas

  • 22 September 2008 - 13:22

    Judith:

    Hey marije!

    wat een geweldige avondturen zeg.. wauw !
    het is leuk om te lezen hoe je daar geniet! =D

    veel plezier nog in N-Z !

    liefs je nichtje

  • 26 September 2008 - 15:17

    Willy:

    Hoi Marije,
    Dat is echt genieten zeg. Alle avonturen en de dingen die je ziet, geweldig. Natuurlijk blijf ik ook via Gretha wel op de hoogte. Nu ben je al bijna een half jaar op reis en het lijkt of je gisteren afscheid nam. Nou nog heel veel plezier.
    Groetjes Lammert en Willy

  • 27 September 2008 - 06:14

    Martijn:

    Good times!!!;) Ik lees op je site dat je in Nieuw-Zeeland bent! Waar zit je precies? Ik zit er ook, dus dan kunnen misschien weer is meeten.

    No worries!
    Martijn

  • 28 September 2008 - 18:01

    Groeten Uit Grolloo:

    Hey Marije

    't Blijft harstikke leuk om je berichten te lezen.Benieuwd hoe 't nu in Nieuw Zeeland gaat. Heel veel plezier en blijf genieten van alles wat je daar ook weer tegenkomt.
    Dick, Geja, Marloes, Rosanne.

  • 29 September 2008 - 09:57

    Wim En Lia:

    je bent inmiddels al in nieuw-zeeland maar wat weer een leuke foto,s en die bus geweldig zo 1 vindt je hier niet zie je al zitten wat een lol en dat kleurtje van jouw wordt ook steeds bruiner je ziet er goed uit veel plezier dikke smok doeg wim en lia en kids

  • 29 September 2008 - 10:05

    Wim En Lia:

    hoi je zit inmiddels al in nieuw-zeeland maar wat een mooie foto,s vooral die auto geweldig zo 1 vindt je hier niet zie je helemaal zitten in de hippe bus haha dat kleurtje van jouw wordt ook steeds bruiner je ziet er goed uit geniet se dikke smok van wim en lia en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 42229

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: