No worries in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu No worries in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

No worries in Cairns

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

06 Juli 2008 | Australië, Cairns

Winkel in, winkel uit, bar in, bar uit, fitnesshop in, fitsnesshop uit en steeds kreeg ik hetzelfde antwoord. " Nee sorry we zijn geen mensen nodig, Op het moment is het lastig werk krijgen in Cairns" Dus na twee dagen ben ik maar gestopt met werk zoeken. In plaats van werken ben ik maar naar het reisbureau gegaan en heb drie tours geboekt! Veel leuker!

De eerste was een duiktrip op de great barrier reef. Na een tocht van 1,5 uur waren we op de outerreef. Daarna kregen we uitleg over het duiken van onze duikinstructeur. En je gelooft het of niet maar onze duikinstructeur was een echte groninger! Toen gingnen we het water in met onze gewichten en zuurstoffles. Onder water kregen we nog een aantal oefeningetjes, zoals wat je moet doen als je je mondstuk verliest e.d. en toen de diepte in! We sonden nog even stil bij een enorme schelp die dichtklapte als je het aanraakte, en de rest van de tijd hebben we al zwemmend tussen het koraal en de vissen doorgebracht. Echt super!
Het tweede gedeelte heb ik gesnorkeld en een aantal foto's gemaakt. Ik wou wel vaker duiken, alleen laat mn portomonee dat niet toe. Daarom ga ik morgen een dag op dezelfde boot werken (helpen met lunch klaar maken en afwassen) en dan krijg ik tussen het werk door twee gratis duiken. Dus ik heb er zin in!

De tweede tour was naar Cape Turbulation, een groot regenwoud boven Cairns. Op de heenweg deden we een cruize over de Daintree River. Deze rivier is het thuisfront van de zoutwaterkrokodillen. Door de Australiers ook wel 'Salties' genoemd. We hebben er vijf gezien! Na deze indrukwekkende ervaring werden we afgezet bij ons hostel. Toen ben ik met wat ieren naar een natuurlijke zwemplaats geweest. Dit keer gelukkig zonder krokodillen!
'S avonds heb ik een nachtwandeling door het regenwoud gemaakt. 'Snachts zijn er namelijk veel meer dieren actief dan overdag. Was wel grappig om te zien dat de bomen in eens gloeiden terwijl ze er heel normaal uitzien met dachlicht!

De tweede dag in Cape Turbulation heb ik de Mount Sorro beklommen. En omdat het zo steil was, was het echt letterlijk met handen en voeten klimmen. Toen ik vijf uur later weer beneden was, moest ik nog 8km naar het hostel lopen. Liften leek me een betere idee. Dus ben ik met australisch koppel eerst nog een een uitzichtspunt gereden en werd ik daarna bij het hostel afgezet.
'S aovnds was er rugby op tv. Rugby is hier als voetbal in Nederland, iedereen heeft het erover. Het was een finale wedstrijd tussen verschillende delen van australie. En het deel waarin ik toen was had gewonnen, dus iedereen was blij en anthousiast. Ik deed natuurlijk gezellig mee.
De derde dag gingen we, via het plaatsje Port Douglas,weer terug naar Cairns.

En tot slot de laatste tour.. Tablelands! Ook een beschermd natuurgebied, maar dit keer ten zuiden van Cairns. Het was met een organisatie genaamd Uncle Brians. Echt hilarisch! De gids zorgde ervoor dat de sfeer er de hele tijd goed inzat. Hij vertelde aan een stuk door verhalen. Even onderons gezegt, ik denk dat als je de helft geloofd, dat het nog te veel is. Hij had ook grappige liedjes en spelletjes waardoor de tijd die we in de bus zaten zo voorbij vloog. Tussen de busritten door zwommen we meren, gleden we van 'natuurlijke' glijbanen en zwommen we door watervallen. Het was wederom weer een fantastische dag, en weer veel leuke mensen ontmoet!

Ook ben ik nog naar de Flying Doctors museum geweest. Omdat hier iedereen zo ver uit elkaar woont en niet ieder dorp een dokter heeft, is de flying doctors ontwikkeld. Deze komen dan met het vliegtuig naar je toe om je te helpen. Echt bizar eigenlijk!

Tussen de tours door heb ik met Floris en Jorrit Cairns verkend. Opzich zo gebeurd het is niet echt een grote stad. maar wel heel gezellig! Overal barretjes en terrasjes.

We zitten nu in een hostel iets uit het centrum. Met zn drieen op een kamer met een balkon en hangmat!

Jorrit en ik gaan morgen naar Alice Springs! We hebben een relocated campervan gehuurd. Dat wil zeggen dat een bedrijf die camper graag in Alice Springs wil hebben en hem daarom voor 1 Dollar per dag verhuurd. Ideaal! En het is echt een toffe camper, met douche, wc en bedden. Ik ben benieuwd hoeveel dagen we erover gaan doen..

  • 06 Juli 2008 - 07:27

    Claire:

    Jij hebt gewoon de onderwaterwereld van dichtbij gezien: wat super mooi!Je bent trouwens ook al lekker bruin aan het worden:)Veel plezier bij het volgende avontuur;)

  • 06 Juli 2008 - 09:16

    Maaike:

    Wauw!! Wat tof die foto's van t duiken! (De rest natuurlijk ook, maar deze waren wel héél gaaf). Veel plezier en succes met het zoeken van een baantje! Kus!

  • 06 Juli 2008 - 09:30

    Corina:

    Wat weer een super verhaal marij !! Wat maak je veel mee jammer dat er geen werk te vinden was maar zoals ik op de foto´s kan zien was het misschien maar beter ook :-) Heb je mijn verjaardagskaart nog gekregen was wel benieuwd of die goed is aan gekomen.Via het internet weet je het nooit :-) Veel plezier bij je volgende trip en ik wacht met smart op je volgende verhaal!!

    Dikke kus !!

  • 06 Juli 2008 - 11:25

    Simone:

    Heeeeeeee oeleeeee

    waaaaaaahh wat heb je weer allemaal toffe dingen gedaan!!!heeeeuuullll veel succes met zoeken naar baantje en wil dat niet lukken... niet getreurd... je weet wel hoe je dat moet oplossen:P haha

  • 06 Juli 2008 - 11:38

    Jennine:

    He goeiemiddag!! Echt gave trips gedaan joh!! Beter dan werken toch haha! Maar goed er moet natuurlijk wel geld verdiend worden om zoveel leuke dingen te doen. Dus heel veel succes met een baantje zoeken en ik wacht weer vol spanning af op je volgende bericht:) Doei lieverd kussie

  • 06 Juli 2008 - 14:48

    Gretha En Gert:

    Hoi meid,
    Wat weer een leuk verhaal, indrukwekkend en spannend. Jij beleeft dingen waar wij alleen maar over dromen. Die duikfoto s zijn erg mooi. Geniet er nog lekker van en tot je volgende verhaal. We zijn benieuwd wat je bezoek aan Alice Springs voor spannende verhalen op zal leveren.
    Dikke kus uit Frankrijk

  • 07 Juli 2008 - 06:49

    Anouk:

    Marije... Ik ben zoo jaloers op jou!! Heel fijn dat je het daar zo leuk hebt!!

    Dikke kus

  • 08 Juli 2008 - 09:56

    Hylke:

    hmmm....best mooi als je thuis bent gaan we duiken in het grevelinger meer heheh ook mooi..

  • 08 Juli 2008 - 14:11

    Nora:

    joeee lekker ding :-D
    wat een lieve visjes, hoe cool zag dat eruit!!!
    er komt maar geen eind aan je leuke verhalen, ik hoop voor je dat het nog een tijdje zo doorgaat!

    have fun, 'doe geen dingen die ik ook niet zou doen'(wijze woorden van mijn vader),
    lebber uut grunn

  • 08 Juli 2008 - 14:11

    Nora:

    joeee lekker ding :-D
    wat een lieve visjes, hoe cool zag dat eruit!!!
    er komt maar geen eind aan je leuke verhalen, ik hoop voor je dat het nog een tijdje zo doorgaat!

    have fun, 'doe geen dingen die ik ook niet zou doen'(wijze woorden van mijn vader),
    lebber uut grunn

  • 09 Juli 2008 - 14:12

    Marieke:

    Hoi Marij, Hoe is het meis?Zo te zien vermaak je je daar prima!Ik ben er net pas achter dat je deze site hebt, vandaar dat ik nu pas reageer! Heb je al iets gehoord over geneeskunde?Wanneer kom je terug?

    Maak er een mooie tijd van meis! Dikke kus van Mariek ( je swoelie)

  • 11 Juli 2008 - 08:33

    Judith:

    heey !

    zo te zien vermaak je je daar prima ! :D
    wat een leuke dingen doe je daar allemaal zeg !
    wauw ! :D
    nou nog heel veel plezier, en geniet ervan maar dat doe je wel dacht ik :P haha :P

    xx van je nichtje

  • 12 Juli 2008 - 15:12

    Kitty:

    Heee! Wat gaaf zeg! En wat een goeie deal van die camper, als wij dat eens geweten hadden! ;) Dat duiken ziet er ook super uit, zag ik er nou ook een haai tussen zwemmen?? Ik heb je inmiddels ook toegevoegd op hyves, weet alleen niet of het de goeie is. Er zijn tenslotte zoveel 'Marije's uit Grunn'. Geniet er nog lekker van! Liefs

  • 14 Juli 2008 - 08:17

    Sjoerd:

    Oel'n! Jammer dat je er niet bij kon zijn met de diploma-uitreiking, maar als ik je verhalen lees en je kopje onder-foto's bekijk hoef je je daar nog steeds niet te vervelen.. Succes met de jobhunterij! TaB, x

  • 18 Juli 2008 - 09:35

    Judith En Anneke:

    Hallo Marije,wij willen ook meedoen.Wat beleef je toch fantastische
    avonturen,we volgen je iedere week,vrijdag is het Marije dag.Wij wensen jou nog veel plezier verder.
    Groetjes ouwe(leeftijd) collega's
    van je moeder
    Judith en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 42224

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: