From Airlie Beach to Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu From Airlie Beach to Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

From Airlie Beach to Cairns

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

24 Juni 2008 | Australië, Cairns

hallo allemaal! Hier een berichtje vanuit Cairns!
Vanuit Airlie Beach ben ik met twee nederlandse jongens (Floris en Jorrit) naar Ayr gegaan om werk te zoeken. En daar heb ik zowaar mn eigen tentje en, omdat alle 1 persoonsluchtbedden verkocht waren, een twee persoonsluchtbed gekocht! Trots op mn nieuwe eigendommen hadden we een mooi plekje op de camping. De lichten gingen om 9 uur 's avonds uit, en niet veel later kwam de campingbaas vertellen dat we stil moesten zijn. Ook wel logisch als je je bedenkt dat 90% van de mensen van de camping om 5 uur moesten opstaan voor het fruitplukken. En ja twee dagen later ging ook mijn wekker om 5 uur om mijn aubergienne-pluk-cariere te beginnen..

.. ik heb het twee dagen volgehouden. Het werk was opzich best grappig om te doen. Maar mijn rug vond het wat minder grappig om 7 uur per dag krom gebogen te staan. Dus toen hebben we onze tent gepakt en zijn we naar Townsville gegaan! Daar hebben we Castle Hill beklommenen. Het was een hele klim maar dan heb je ook wat. Prachtig uitzicht over Townsvill en de eilanden. 'S avonds zijn we met nog een paar kroegen in geweest. En de volgende ochtend ging de wekker om half 5 omdat we het voetbal niet wouden missen! we hadden een kamer met zn drietjes dus konden we mooi vanuit ons bed de wedstrijd zien!

Vanuit Townsville hebben we de Ferry naar Magnatic Island genomen. Magnatic Island heeft zijn naam te danken omdat Kapitein Cook bij het passeren van dit eiland problemen met zijn kompas kreeg.
We zaten in een supermooi hostel. Uitzicht op zee, overal palmbomen, echt heel mooi! En wij stonden natuurlijk op de kampeerplek bij het hostel. We zijn daar vier nachten gebleven. Er waren daar hele mooie wandeltracks (zie de foto's) en ik heb mijn eerste wilde koala gezien!

Mn verjaardag heb ik daar ook gevierd. Het was echt een relaxed dagje, maar uitslapen zat er niet in want acht uur 's ochtends (12 uur Nederlandse tijd) werd ik wakker gezongen en kreeg ik kadootjes en ontbijt op bed. Dus toen voelde ik me meteen jarig! :D
Verder heb ik taart gegeten, gesnorkeld en de bekende bundaberg rum gedronken. 'S avonds was er een full moon party bij het hostel. Het hele eiland en omstreken verzamelde zich daar om te feesten tot de zon weer op komt. Er waren nog meer mensen die ik eerder had ontmoet, dus het was een leuke afsluiter van mn verjaardag!

Na Magnatic Island ben ik naar Mission Beach gegaan. Het kleinste plaatsje waar ik tot nu toe ben geweest. Er zat wel een erg mooi nationaal park bij, en daar heb ik kangaroes en cassowarry's (soort struisvogel maar dan zwart, rood en blauw) gezien!

En nu zit ik in Cairns! En morgen op zoek naar een baantje hier.. het schijnt moeilijk te zijn in Cairns maar we zullen zien.

  • 24 Juni 2008 - 11:09

    Nora:

    Zo, ik ben er als de kippen bij om je verhaal te lezen!
    En wederom, wat een mooie foto's. Je ziet er relaxed en blij uit :-D!
    Liefs

  • 24 Juni 2008 - 13:07

    Gert En Gretha:

    Komen we thuis, staat er weer zo'n fantastisch verhaal op je site. Natuurlijk hadden we al het een en ander gehoord, maar nu met de foto's erbij: super! Te gek dat je verjaardag zo leuk is geweest en vooral die zonsopkomst de volgende ochtend.(grapje!)Een goede keus om mee te gaan naar dat 'magnetische' eiland, want je hebt je er prima vermaakt, dat is wel te lezen. Succes met het vinden van een baantje. dikke kus Gretha en Gert

  • 24 Juni 2008 - 13:16

    Karin:

    Lieeeeeeeeeef die koalaaaa!

  • 24 Juni 2008 - 14:32

    Els:

    aaaah liefje!!! wat een mooie foto's!!!!!!!!!!!! Veel plezier in cairns:D en succes met werk zoeken, je kan vast wel bij de peegee o'breins aan de slag als paaldanseres ;)

  • 24 Juni 2008 - 18:12

    Jennine:

    Zo een verjaardag om niet te vergeten ofni?? Echt leuk joh! Ben benieuwd op welke cariere je je nu gaat storten:) Kussie vanaf de korreweg

  • 25 Juni 2008 - 02:23

    Manon:

    Hey Marije,

    Super mooie foto's!! Ik ben nu in Airley beach en vertrek morgen weer! Zijn we elkaar ergens op onze wegen gekruisd, jammer, was wel leuk geweest om ff bij te kletsen! doe de groeten aan floris en jorrit!
    Liefs Manon

  • 25 Juni 2008 - 03:59

    Sjoerd:

    Supercoel'n zeg! Wel zonde dat je de keuzemodule "Fysiotherapie bij Aubergineplukkers" niet gedaan hebt, anders had je daar nog wat mee gekund! En die Captain Cook, is dat de lokale Wieger Ketellapper? Succes met jobhunting.. TaB x

  • 25 Juni 2008 - 13:55

    Martine:

    Gezellig met 2 mannen op stap! Beschermen ze je een beetje goed;-) haha. Je bent ook al super bruin trouwens.

    Ik heb sinds vandaag vakantie! HEERLIJK!

    Geniet van jou vakantie!;-)

  • 26 Juni 2008 - 10:26

    Stephanie Maathuis:

    Hey Marije,

    dan ook ff een berichtje van mij.

    Allereerst van harte gefeli met je verjaardag en o-o-o-o-ooooo wat een coole foto's. Wordt er best jaloers van, vooral omdat ik dit jaar geen vakantie heb en druk aan het afstuderen ben. Het verschil moet er wezen :-P!

    Veel plezier daar nog he, en niet te hard werken!

    Liefs,
    Stephanie

  • 26 Juni 2008 - 19:41

    Iris:

    Hoooi!
    ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maaaarrr ik heb je verhaal gelezen & hoe suf het ook klinkt ik heb er van genoten! ;)
    Maar, els en ik gaan ook bijna naaar thailaandd! Dus ik kan het handellen & als het nou ECHT NIET leuk is daarzo, dan komen we even op de thee :D
    Heeel veel liefs

  • 26 Juni 2008 - 20:46

    Rianne:

    Oke neem een koalabeer voor me mee alsjeblieft!

  • 04 Juli 2008 - 08:12

    Martijn En Kitty:

    Hey Marije,

    Heb je inmiddels al een baantje kunnen vinden?? :) We zijn idd al naar de Blue Mountains geweest, en het was echt heeel erg koud. Maar wel mooi :D Gelukkig een stukkie warmer in Sydney.
    Vanavond hebben we ons 'Galgen maal". Vliegen morgen avond weer naar huis.... Wel een beetje een gemengd gevoel, hoor!! Wat zijn jullie plannen voor de komende tijd?
    Tot in Grunn! ;) Groetjes en veel plezier!
    Wij voegen je wel toe op hyves!

  • 04 Juli 2008 - 14:45

    Gert En Gretha:

    hoi lieverd,
    Fijn dathet zo goed gaat. We zitten nu in de Franse Alpen en weten niet of onze SMS jes doorkomen. Het is hier heel erg mooi en met ons is alles OK. Morgen de Marmotte en papa is goed getraind; dat wordt spannend morgen. Nou, veel plezier en pas goed op jezelf.
    Een dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 42215

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: