Onderwateravontuur - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Onderwateravontuur - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Onderwateravontuur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

10 Juni 2008 | Australië, Airlie Beach

Na de regen in Hervey Bay ben ik naar Agnes Water gegaan! Supermooi plekje. Best klein maar heel vriendelijk. We zaten in een hostel genaamd Cool Banana, en het was inderdaad ook erg cool! Hele relaxte sfeer en iedere met een wijntje bij het kampvuur zitten.. :)

De eerste dag ben ik op een scooteroo naar Town of 1770 gegaan. Het is een soort scooter waar je met 70 km/u over de weg scheurt. Mooie zonsondergang gezien, en toen weer terug naar Agnes Water.

Tweede dag hebben we met een busje (met karaoke installatie) een rondrit gemaakt. De busshaffeur vertelde in geuren en kleuren over hoe het dorp in de afgelopen 20 jaar ontstaan is, en over de "Agnes Time" wat betekend dat iedereen hier alles uitsteld tot morgen, of de dag daarna of de dag daarna.
Het plan was om 2 nachten in Agnes Water te blijven, maar om maar met de "Agnes Time" mee te gaan, ben ik er nog maar twee dagen gebleven.

Ook heb ik er gekayaked! Ik had al in Byron Bay gekayaked, maar er was een mooie aanbieding en met een aantal mensen van het hostel hadden we ook een hele leuke groep. Uiteraard weer veel omgegaan door de hoge golven die er stonden. Het was de dollars meer dan waard!

En er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Dus heb ik de nachtbus naar Airlie Beach genomen, om vervolgens met een zeilboot tussen de Whitsunday eilanden te varen! 2 Dagen en 2 Nachten op een boot met 24 anderen genieten van het mooie uitzicht.
In het voorstelrondje had ik meteen al naamsbekendheid gemaakt. Ik was de eerste die zich voorstelde dus ik zei "I'm Marije from Holland" en de kapitein vroeg wat ik deed dus ik zei "sitting on the boat". Maar Nederlanders scheinen nogal te slissen in het engels. Dus iedereen verstond "shitting on the boat". Haha, ik werd er de hele reis nog aan herrinnerd.

De plaatjes uit de brochures van de Whitsunday's hebben echt geen fotoshopping nodig, zo mooi! Super wit en fijn zand met een helder blauwe zee! Alleen de bewolking was een klein minpuntje, maar we hebben het de hele tocht drooggehouden.
Ook heb ik daar mijn eerste snorkel ervaring meegemaakt. Toen ik het water insprong had ik eigenlijk helemaal geen verwachtingen. Ik was dan ook helemaal overdonderd toen ik naar beneden keek. Allerlei verschillende vissen, en koraal in allerlei kleuren! En ik was nog niet bij gekomen van de schik of een 1,5 meter lange parotvis kwam nog geen meter bij me vandaan naast me zwemmen.. slik! Hij is helemaal niet gevaarlijk meer toch even schrikken als je het niet verwacht. En na twee dagen jammergenoet weer terug naar de haven van Airlie Beach. Savonds heb ik met de groep nog wat gedronken om het whitsunday's avontuur goed af te sluiten..

Ohja ik zou altijd nog mn australische nummer doorgeven.. dus bij deze: 0415879721

  • 10 Juni 2008 - 08:34

    Maya:

    Hee meid,
    wat een topverhaal weer. Die scooteroo dingen zien er trouwens net uit als dikke motors :p Echt leuk ook dat je bent wezen snorkelen! Lijkt me HEUL cool. Nog gezellig gedronken met je groep in Airlie Beach? Ben benieuwd naar je volgende bericht :)
    kus

  • 10 Juni 2008 - 10:53

    Jennine:

    Zozo dat ziet er wijs uit:) Lijkt wel een moter i.p.v een scooter hihi! Als ik je zo op de foto's zie mis ik je toch wel een beetje heeeel erg en heb ik weer zin om samen een roseetje te drinken. Nog ff geduld:( Veel plezier lieverd. dikke kus

  • 10 Juni 2008 - 10:53

    Jennine:

    Zozo dat ziet er wijs uit:) Lijkt wel een moter i.p.v een scooter hihi! Als ik je zo op de foto's zie mis ik je toch wel een beetje heeeel erg en heb ik weer zin om samen een roseetje te drinken. Nog ff geduld:( Veel plezier lieverd. dikke kus

  • 11 Juni 2008 - 09:48

    Rianne:

    Hee bootpoeper,
    Jeetje probeerde jij een beetje de lolbroek uit te hangen met je antwoord, liep dat een beetje in de soep. Heel grappig :)
    Liefs

  • 11 Juni 2008 - 20:50

    Lia:

    Hallo Marije,
    Je verhalen blijven spannend en ontzettend leuk om te lezen. Ik merk dat je volop geniet en je ogen stralen op de foto's. Ga zo door en doe voorzichtig.
    Liefs van Lia.

  • 12 Juni 2008 - 11:01

    Els:

    Whaaaaaaaaaaaaaah :D:D

  • 12 Juni 2008 - 17:17

    Mabel:

    wat leuk om jouw verhalen te lezen enwat een fantastische dingen maak je mee. Wij genieten op afstand mee. ik hoop voor jou niet teveel regen, maar veel zon en plezier!. (dat laatste lukt wel!) Die scooter staat jou trouwens goed:)
    groetjes,

  • 14 Juni 2008 - 19:52

    Geja & Rosanne:

    Hoi Marije,

    Wat stuur je ons toch prachtige foto's! En wat beleef je toch enorm veel leuke dingen!
    We wensen je nog heel veel plezier en pas goed op jezelf!

    Groeten uit Grolloo!!

  • 15 Juni 2008 - 19:23

    Roelien:

    Hey Marije!
    Wederom superfoto's, jemig! Wat bof jij met deze reis zeg..
    xx

  • 17 Juni 2008 - 10:52

    Nora:

    maaarijeeeeeeee,
    hoe vet ziet het er daar uit!
    ik heb de hele dag al dat nummer in mn hoofd van je afscheidsfeestje..
    marije, je gaat straks naar australieeeeee toeeeeeeee, lekker feesten en hangen, daar ben je aan toeeeeeee
    hihihihi

    veel plezier!
    liefs

  • 19 Juni 2008 - 21:46

    Marijke En Co:

    Hey Marije, leuk om af en toe bij te lezen hoe het je vergaat!! Wat maak je veel mee!! Dit neemt niemand je weer af. En nu is het ook nog oudejaarsavond: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Raar idee om te verjaren aan de andere kant van de wereld, volgens mij ben je daar ook eerder jarig dan hier!! Hoe dan ook, een fijne dag gewenst en ga door met genieten.
    Liefs, ook van co, Marijke

  • 20 Juni 2008 - 05:23

    Marionne En Wim:

    Laiverd!! Heeeeeeeel hartelijk gefeliciteerd met je 21e verjaardag! Het zal vast wel een waanzinnig feest worden daar! Ik heb woensdag even gezellig met je moeder in de Poelestraat koffie gedronken en daarna zijn we nog even bij Jeroen op de boot langsgeweest. Gelukkig lag hij weer op z'n ouwe stekkie, dus hij was weer helemaal gelukkig (behalve dan die rotmoter die weer stuk is...) Nog een weekje hard werken en dan gaan wij eindelijk ook lekker op vakantie! Groetjes en hugg, ook van Tim, Inge en Floor!!

  • 20 Juni 2008 - 09:07

    Wilma:

    Heeeee jarig jetje!!
    Gefeliciteeeerd!!! =D
    Maak er een mooi feestje van!!!(hebben we alle vertrouwen in hahaha)
    xxxxxxxx

  • 20 Juni 2008 - 11:24

    Wim En Lia En Kids:

    oh wat mooi daar en euh wat heb je leuke reisgenoten haha maar wij willen je van harte feliciteren met je 21ste verjaardag heb je al een mooi feest achter de rug want volgens mij lig je nu te pitten het is hier half 2 veel plezier tot mails dikke smok oet bovensmilde doeg

  • 20 Juni 2008 - 20:26

    Miny:

    Hallo Marije, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ik lees je avonturen en het ziet er allemaal supper uit. Fijn dat het zo goed gaat.
    Geniet van deze mooie tijd.
    Hartelijke groeten,
    Bert en Miny

  • 22 Juni 2008 - 19:10

    Fam. Oelen:

    Heee Marije!

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We hopen dat je een leuke verjaardag gehad hebt aan de andere kant van de wereld! ;)
    Veel plezier de komende tijd! We blijven je volgen.

    Groetjes,
    Dick, Geja
    Marloes, Rosanne

  • 22 Juni 2008 - 19:41

    Groeten Uit Grolloo:

    Hey Marije
    First± van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag de 20e juni. Natuurlijk flink gevierd? Schitterende verhalen en mooie foto´s ook. Met die Kayak en op de scoteroo. Fantastisch en heel stoer ook. In Grolloo alles goed. Rosan geslaagd. Kom de borrel maar eens halen, als je terug bent. Veel plezier verder. We blijven je lezen.
    Take care, congratulations,
    Dick en Geja, Rosanne en Marloes

  • 22 Juni 2008 - 20:24

    Peter En Lia:

    Hallo Marije,
    Niet zo snel aan gedacht, maar dit is de manier om je toch te kunnen feliciteren. Van Harte dus nog. Ook van Niek, Claudia en Maaike. We hopen dat je een leuke verjaardag hebt gehad, we zullen het ongetwijfeld binnenkort wel weer kunnen lezen of zien. Veel plezier en doe voorzichtig.
    Liefs Lia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 42220

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: