Van de regen in de drup - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Van de regen in de drup - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Van de regen in de drup

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

31 Mei 2008 | Australië, Hervey Bay

Na noosa ben ik naar Rainbow Beach gegaan. Rainbow Beach heeft zijn naam te danken aan de zandkleuren. Geel, zwart, wit rood en bruin zijn allemaal te vinden. Echt mooi om te zien! Helaas kan ik op deze computer de foto's niet plaatsen, maar ik laat het nog wel zien.

Vanuit Rainbow beach gingen we met een groep van negen mensen in een jeep het grootste zandeiland van de wereld verkennen! Het plan om drie dagen in korte broek en hempje door te brengen viel meteen de eerste ochtend al in het water, het regende namelijk heel hard! Maar de moed zakte ons niet in de slippers dus zijn we opgewekt naar het eiland gegaan. Eerst een bezoek gebracht aan Lake mcKenzie. Heel helder, lichtblauw water, echt mooi om te zien. Daar moest natuurlijk ook even in gezwommen worden.

'Savonds kwamen er meerdere groepen bij elkaar om te koken (gelukkig was het even droog) en de avond door te brengen. De volgende dag hebben we mooie wandelingen gemaakt met veel rotsen. Bij Indian Head, had je prachtig uitzicht over de zee, en heb ik twee walvissen gezien! S'avonds hadden we weer geluk dat het droog was. We hadden onze tenten bij het strand opgezet, met de auto's als windscherm. De derde dag was het heel mooi weer! We zijn naar Lake Wabby geweest en daar lekker in het zand gezeten en van de zon genoten!

Na Fraser Island ben ik nog een paar dagen in Rainbow Beach gebleven. Het is maar een drop met 1 straat maar toch vermaakte ik me daar erg goed met de mensen in het hostel.

Gister ben ik naar Harvey Bay gegaan. Maar omdat het nogsteeds aan het regenen is (nu al een paar dagen achter elkaar zonder ook maar een keer te stoppen) bestaan mijn dagen nu vooral uit kaarten en rondhangen met mensen die ook aan het wachten zijn tot de regen voorbij is. Volgens de voorspellingen is het dinsdag weer zonnig!

  • 31 Mei 2008 - 08:17

    Nora:

    heee meid :-D
    wat ontzettend gaaf dat je walvissen hebt gezien, weer eens wat anders dan goudvissen! ik lees je verhalen met veel plezier, goed begin van mijn zaterdagochtend. k zal voor je duimen dat de regen stopt daar, geniet ervan!
    dikke kus uit het hoge noorden

  • 31 Mei 2008 - 09:15

    Marloes Oelen:

    Heej Marije!

    Wat schrijf je leuke verhalen! En wat heb je al superveel beleefd! En allemaal nieuwe mensen ontmoet.. geweldig! Ik blijf je mooie stukken volgen hoor, vanuit het benauwde Nederland! Nog heel veel plezier daar!
    Groetjes Marloes

  • 31 Mei 2008 - 19:39

    Gretha:

    Hoi Marije,

    Ben erg benieuwd naar de foto`s van Rainbow Beach!
    Wat een ervaring om in een paar dagen met een jeep Fraser Island te verkennen. Jammer van de regen maar.....na regen komt zonneschijn!!

    Liefs, Gretha

  • 01 Juni 2008 - 12:12

    Jennine:

    Oelen!!!

    Zo weer een druk programma gehad lees is:)Nu hopen dat het stopt met regenen zodat je weer verder kunt! Ik zit dit berichtje te typen met heel veel spierpijn want we hebben gister de nunspeetse keiler gehad en we zijn gewoon derde geworden! Cool he. Onze maanden van trainen zijn beloond!! Gisteren echt een groot feest gebouwd! Schat we mailen! Heel veel succes met kaarten enz haaha. dikke kus jennine

  • 05 Juni 2008 - 05:02

    Rosan:

    Hey Marije!

    Wat toevallig haha dat je nu ook weer met iemand van de groep reist, maar ik heb al zoveel toevalligheden meegemaakt dat ik nergens meer vanop kijk.. Wel bizar van die regen aan de Oostkust, hier in Adelaide was het gewoon warm de afgelopen dagen, ik vertrek vanmiddag met de trein naar Perth, Manon is gister met een groep mensen meegelift naar Alice Springs! Have fun see ya

  • 05 Juni 2008 - 09:37

    Sjoerd:

    Mooi verhaal, lekker kort ;-) x

  • 09 Juni 2008 - 09:38

    Iris:

    Ja hoor Marije.. Ik ben klaar voor een nieuw verhaal :D
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 42259

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: