Van hostel naar hostel naar hostel.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Van hostel naar hostel naar hostel.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Van hostel naar hostel naar hostel..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

21 Mei 2008 | Australië, Sydney

Hallo allemaal, hier weer een berichtje vanuit dit prachtige land. Ik ben nog een paar dagen in Brisbane gebleven, ik had een aantal dagen nodig om het helemaal te bekijken,. maar heb dan ook heel veel gezien! We zijn naar het Brisbane Museum geweest, ging vooral over het ontstaan van Australie, en de city hall en de toren ervan beklommen. Daarna hebben we een wandeling door de botanic gardens gemaakt. Na de botanic gardens van Sydney viel deze wat tegen, maar het was desalniettemin heel mooi om te zien hoe de hoge gebouwen achter de groene bebossing omhoog reezen. Daarna hebben we de ferry over de brisbaneriver terug genomen om vervolgens in china town noodles te eten (waar ze hier overigens dol op zijn). Omdag mijn reistempo wat lager is dan die van mn reisgenootjes namen we die avond afscheid.

De volgende dag had ik een hike-tour in Lammington Park (natuurgebied nabij Brisbane) gepland. Het was erg mooie omgeving met veel regenwoud, riviertjes en dieren!. De kleine ratachtige kangaroes waren nog leuk, maar niet veel later kwamen we een erg giftige slang tegen (top 10 wereld giftigste slangen). Hij lag dicht naast het pad waar we langs moesten dus moesten we er 1 voor 1 op 20 cm afstand langslopen. Ik vond het een hele ervaring, maar een paar (vooral de jongens!) werd opvallend stil na onze ontmoeting met de redbellyblacksnake.
's avonds heb ik nog wat gedronken met een duits meisje die ik bij de hike had ontmoet. Hoe later het werd hoe meer mensen zich aansloten, en met hoe meer nationaliteiten had gesproken. Toen ik uren later in mn bed lag bedacht ik me dat het 'alleen' reizen lang zo gek nog niet is.

De dag erna ging ik met de bus naar mn volgende stop: Noosa Heads! In de bus ontmoette ik een jongen die Audiotechnicus was. Hij vertelde me dat er toevallig net die dag een food en wine festival was met tevens een concert van Marcia Hinges (wie kent haar niet). Dat klonk mij als muziek in de oren en hij nodigde me uit zodat ik gratis naar binnen kon! Dus 20 min later zat ik in het zonnetje te genieten van de muziek met een gratis wijntje in mn ene hand en een gratis broodje met zalm en een luxe, dubieus sausje in mn andere hand! Helemaal goed!

Het hostel was sprookjesachtig, een wit houten gebouw boven op de berg. Het was dan ook altijd volgeboekt. En dat heb ik geweten. Ik had voor 2 nachten geboekt en als je een nacht langer wil blijven moet je dat een dag van te voren zeggen, wat ik dus vergeten was. Dus werd me om half10 verteld dat ik voor tien uur mn spullen gepakt moest hebben en dat ik niet langer kon blijven! Dus ik maar met mn backpack naar de transit centre. Daar waren twee jongens die een busje hadden geregeld naar Sunshine Beach, hier niet ver vandaan. Dat leek me wel wat en zo belande ik in een hostel met roze muren en overal hangmatten. erg leuk! Het enige nadeel is dat het 'centrum' wat verder weg is en dat je de bus moet nemen naar de supermarkt. Gelukkig heb ik leuke (duitse) kamergenoten die vanavond de taxi met me delen. zo kunnen we toch nog wat drinken in Noosa!

  • 21 Mei 2008 - 09:13

    Maaike :

    Wauw! Wat een stoer verhaal weer! En wat is je haar al lang! :) Tot mailens!

    Liefs

  • 21 Mei 2008 - 09:46

    Jennine:

    Man man wat heb je weer leuke dingen gedaan. En weer nieuwe mensen ontmoet!! Leuk leuk. En je leert het ook niet he
    -> dingen niet vergeten haha:)en dat je dan ook weer precies twee jongens ontmoet en alles weer op z'n pootjes terecht kwam hihi. Veel plezier!!

    Dikke kus van mij

  • 21 Mei 2008 - 09:46

    Jennine:

    Man man wat heb je weer leuke dingen gedaan. En weer nieuwe mensen ontmoet!! Leuk leuk. En je leert het ook niet he
    -> dingen niet vergeten haha:)en dat je dan ook weer precies twee jongens ontmoet en alles weer op z'n pootjes terecht kwam hihi. Veel plezier!!

    Dikke kus van mij

  • 21 Mei 2008 - 11:13

    Anouk:

    Supperr jaloers op je!! En heel stoer dat je al die dingen doet!!

    Je bent een topper!!

    KUS

  • 21 Mei 2008 - 13:02

    Maya:

    Hee meid,
    wat een leuk verhaal weer. En wat kom je toch veel nieuwe mensen tegen zo! Vet cool dat jullie langs die slang zijn gelopen.. Spannend!! Veel plezier in Noosa :)

    kus

  • 21 Mei 2008 - 14:09

    Els:

    oioioi...ik ben jaaaloers! :D

  • 21 Mei 2008 - 14:21

    Gert:

    Hoi lieverd,
    Wat weer een leuk verhaal. Leuk dat je zo uitgebreid alles verteld, echt genieten. Nou, van die slang was natuurlijk super, heel wat anders dan zoeken naar een adder op de hei in Drenthe. Ik vind het echt stoer dat je ook van die trips maakt en echt van het landschap geniet en 's avonds even ontspannen in de kroeg is ook niks mis mee! Volgens mij ontmoet je nu ook steeds andere mensen, dat moet wel een leuke ervaring zijn.Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    groetjes en een dikke kus,
    Gert

  • 23 Mei 2008 - 20:16

    Marianne:

    Klinkt alle
    maal fantastisch en wat leuk om je tocht op deze manier te volgen.
    Mijn schoonzus Claire komt uit Australie en het staat nog altijd op onze wenslijst, vooral na al haar verhalen over dit grote eiland.Have fun!!!
    Marianne

  • 24 Mei 2008 - 00:06

    Maarten (kale):

    Oelen! wat een verhalen toch weer... en aan de foto's te zien ben je je pose's niet vergeten!

    Have fun daar!

    Kus Maarten

  • 24 Mei 2008 - 16:22

    Marionne:

    Hey Marije! Ik heb weer genoten van je verhaal! Soms is het alsof ik het je hoor vertellen (Maria Hingis, wie kent har niet...) geweldig! Het is wel om een beetje jaloers te worden hoor - wij hier hard aan het werk en jij zo lekker feestend en genietend daar rondsjouwen... Geniet ze en be carefull with those snakes!

    Liefs, Marionne & Wim

  • 27 Mei 2008 - 16:51

    Wim En Lia:

    hoi,hoogstens tijd om es ff te mailen zo te zien heb je het reuze naar je zin als ik het allemaal lees het is net een boek en jij beleefd het allemaal echt geweldig echt als ik jonger was nouw dan wist ik het wel haha wie weet als wim en ik eens met pensioen gaan vragen we jouw wel om advies we mailen wel eens weer en genietse (doe je al)en een dikke smok oet bovensmilde van ons allemaal doeeeg

  • 28 Mei 2008 - 08:27

    Iris:

    :D
    Hartstikke leuk.. (wordt een beetje afgezaagde tekst he. ;))
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen!
    xx

  • 28 Mei 2008 - 17:51

    Groeten Uut Grol:

    Hallo Maaike
    Prachtige verhalen. Dat Lammington Park spreekt me zeker aan. Doet me denken aan Camp Padalon. Leg ik je bij thuiskomst nog 'ns uit. Lees je verhalen met plezier. Die Marcia kende ik niet. Ga door met schrijven en heel veel plezier verder. Voorzichtig met die slangen enzo hé?
    Take care,
    Dick.

  • 29 Mei 2008 - 09:06

    Manuela...:

    heej nicht...

    hoe is het met jou nou ja ik mis... nu je nu al
    heb je het daar een beetje leuk ???
    nou ja hier is alles okeej...nog veel plecier daar en doe voor zichtig...

    kusssss......

  • 29 Mei 2008 - 11:14

    Rosanne:

    Marijeee, nog heel erg bedankt voor je kaartje :d Klinkt allemaal weer super je verhalen!! En spannend ook ( een slang :S jakkie) Ik ben benieuwd naar je volgende belevenissen!

    Kuss Rosanne

  • 30 Mei 2008 - 06:59

    Frieda Vd Minne:

    hoi marije,net je mooie verhalen gelezen,vooral dat verhaal van je hike-tour met de slang.Dat soort kom je daar natuurlijk tegen.Je ontmoet leuke mensen en het is me duidelijk dat je et geweldig naar je zin hebt. 'tIs net of ik de verhalen van Els zit te lezen.Heb begrepen dat je er voorlopig niet weggaat, ik blijf je verhalen volgen.Geniet van alles maar vooral van dit fantastische land.

  • 30 Mei 2008 - 19:47

    Peter En Lia:

    Hoi Marije,
    Zo wat ben jij een wereldreiziger. Tjonge wat maak je veel mee en wat durf je toch veel. Super knap van je, dat je zo maar overal alleen op af stapt. Complimenten van ons. Blijf genieten en doe voorzichtig.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 42255

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: