Surfers Paradise - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Surfers Paradise - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

14 Mei 2008 | Australië, Brisbane

Na een busreis van een uur (waarin de busshaffeur alles verteld heeft over de omgeving, het ontstaan van australie en zijn relatie met zn ex-vrouw) ben ik aangekomen in Surfers Paradise!

Surfers Paradise is wat de naam al zegt een paradijs voor surfers! De golfen waren een stuk beter dan Byron bay dus heb ik daar meteen dankbaar gebruik van gemaakt door een bord te huren en lekker de zee in de te gaan! Het was wel even wennen,. maar oefening baart kunst zeg ik dan altijd maar.

Het is een stuk grotere stad dan ik had verwacht! Het heeft hoge gebouwen en heel veel uitgaansgelegenheden. Het hostel waar we in sliepen organiseerde samen met nog 5 andere hostels een kroegentocht. We bezochten 5 hippe clubs met vloerbedekking op de grond en bedden aan de zijkant. Het was een mooie avond!

De volgende dag hebben we een strandwandeling naar MainBeach gemaakt en onder het genot van life muziek de haven bezichtigd.

Ook heb ik mijn roeiploeggenootje uit Groningen weer gezien! ze studeert hier een jaar dus was een mooie gelegenheid om onder het genot van een drankje alles bij te praten en tips uit te wisselen!

Gister heb ik de bus gepakt naar Brisbane, en vandaag naar Australie Zoo geweest! Dit is DE dierentuin van Australie, opgezet door de enige echte Steve Irwin aka The Crocodile Hunter. Heb veel mooie dieren gezien waar ik het bestaan niet vanaf wist en Kangaroe's en Koala's geaaid. Ook werd er een spectaculaire show gegeven waarin krokodillen en slangen werden uitgedaagd om aan te vallen!

En ik heb ook al veel nieuwe kaart en dobbelspelletjes gelleerd! Erg gezellig en je beland er in mooie situaties door, zo hebben we gister drie engelsen de polonaise geleerd!

  • 14 Mei 2008 - 12:49

    Jennine:

    He lieverd

    Weer een paar gave dagen erop zitten zo te lezen!! Super:) Enuh nog steeds niet eenzaam volgens mij hihi! Trek je nog steeds met diezelfde mensen op als in het begin?? En wat ik mij nog zat te bedenken, heb je al wat gehoord van geneeskunde???

    Dikke kus jen

  • 14 Mei 2008 - 13:19

    Stefan:

    Heej, leuk dat je vaak van je laat horen. Hoe staat het met je toelatingsexamen van geneeskunde...ben benieuwd. dikke kus stefan

  • 14 Mei 2008 - 14:07

    Peter:

    He Jennine, snelle reactie hoor! He Oelen jij hebt het volgens mij best naar je zin daar! Leuk om die verslagen te lezen! En ook bij mij is de vraag...heb je al iets gehoord over je geneeskundetoelatingstentamen? Veel plezier daar, maar dat moet wel goedkomen dacht ik zo!
    Kus Peter

  • 15 Mei 2008 - 11:44

    Sjoerd:

    Dacht laat ik eens naar je website surfen om te kijken wat Oel'n recentelijk weer heeft uitgespookt haha.. Gave verhalen! O en trouwens, eh, heb je al wat gehoord van je toelatingsexamen van geneeskunde? TaB, X Sjoed

  • 15 Mei 2008 - 20:04

    Gretha:

    Net weg en nu al een nieuwe liefde!
    Maar hij ziet er schattig uit!
    Heel veel plezier verder en een heeele dikke kus voor jou en geef je vriendje maar een aai over z`n bolletje!

    Liefs, Gretha

  • 16 Mei 2008 - 08:12

    Els:

    whaaaaaaaaaaah ik heb PRECIES zo'n foto als die laatste!!! :D:D:D Die gaan we naast elkaar inlijsten als je terug bent goed???? KUSSSSSSSSSSSSSSS

  • 17 Mei 2008 - 03:16

    Manon:

    Hey Marije!!

    Super leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent in Australie, kan ik mooi wat ideeen opdoen voor mijn tijd in Australie. Heb je de uitslag van je test al gehad? Ben nl erg benieuwd of je het gehaald hebt??
    Groetjes Manon

  • 17 Mei 2008 - 08:14

    Mart&:

    Hee mafkees!
    Mooi dat je het naar je zin hebt!xx

  • 17 Mei 2008 - 09:36

    Marije:

    Heee lieve mensen!

    Superleuk om al die mailtjes en reacties te lezen! Maar ik heb de toets jammergenoeg niet gehaald..
    ik blijf dus nog lekker een paar maandjes langer van dit mooie land genieten en nu heb ik ook tijd om Nieuw-Zeeland te ontdekken!

    binnenkort volgt een nieuw bericht!

    Heel veel liefs!

  • 18 Mei 2008 - 11:06

    Lia:

    Hee Marije,

    Wat jammer dat je de toets niet gehaald hebt, maar voor jou geweldig dat je nu je reis opnieuw kunt indelen en langer kunt blijven. In ieder geval heel leuk om je verslagen te lezen, foto's te zien en het motto blijft: Genieten en heel veel zien! Geniet ervan!
    Groetjes Lia.

  • 18 Mei 2008 - 21:17

    Oma Noordhoek:

    Hallo Marije,

    Vindt het prachtig om te zien wat jij ziet.

    Heel veel liefs Oma

  • 18 Mei 2008 - 21:18

    Lammert :

    Wat zie ik nu laat je je in Australie door een koala op je kop schijten?

  • 19 Mei 2008 - 19:21

    Miny:

    Hallo Marije, zo jij bent goed bezig met al je leuke ervaringen. Ik lees je verhalen met plezier en vindt je foto's erg leuk. Het haar staat je leuk zo. Veel reisplezier. Pas goet op jezelf.
    Groet, Miny

  • 27 Mei 2008 - 17:39

    Judith:

    Heey !!

    Dit is heel wat anders dan in ons koude en saaie kikkerlandje !! Die foto met je nieuwe liefde ooh wat een laiverd. Maar goed, leuk dat je het zo naar je zin hebt !
    en ik zie nu dat je nu lekker ligt te slapen, nou ja dat neem ik aan tenzij je nog een feestje aan het vieren bent ! ;)

    xxx juud je nichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

zuid - amerika

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Het einde

27 Januari 2012

Bergen, vulkanen, gletsjers en meren

11 Januari 2012

Peru, Chilli en Argentinie

11 December 2011

Cusco!!

13 November 2011

Avontuur met een korreltje zout
Marije

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 42256

Voorgaande reizen:

04 September 2011 - 23 Februari 2012

zuid - amerika

Landen bezocht: