Byron Bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Byron Bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Byron Bay!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

07 Mei 2008 | Australië, Byron Bay

Ik ben ondertussen vijf dagen in Byron Bay (zo'n 1300 Km boven Sydney) en ik moet zeggen dat het me goed bevalt! Vooral het weer is hier een stuk beter. Daar hebben we dan ook dankbaar gebruik van gemaakt door meteen de eerste dag tot een stranddag te benoemen!

De volgende dag begon een festival in een dorpje nabij Byron bay. Nimbin, ook wel Hippie Town genoemt. Het festival bleek ter ere van het bestaan van de Marihuana te zijn.
En inderdaad allemaal langharige, paarsgeklede hippies met een wietlucht omzich heen. Het dorp bestaan eigenlijk uit 1 straat met voornamelijk cafeetjes. Daarnaast stonden overal standjes waar je pannenkoeken, koekjes en thee kon kopen zowel met "inhoud" als zonder.
Het was een hele belevenis om daar rond te lopen en mijn dag bestond vooral uit mensen kijken en genieten van de bandjes die optraden.

Met de twee nederlanders waar ik mee optrek hebben we om 0530 de wekker gezet voor een mooie wandeling door bos, regenwoud en rotsen om aan het einde een mooie zonsopgang te zien. Toen we eindelijk op de berg waren bleek de zon al ruim een kwartier boven te zijn! Het was desalniettemin een erg mooi uitzicht en ik ben meteen bij het meest oosterlijke puntje van Australie geweest..

Vanochtend heb ik gakayakt! Was erg spectaculair! Het waren twee persoons kayakken. Er stonden hoge golven waardoor er regelmatig iemand uitviel of omging, hilarisch!

Verder hebben we nog met de fiets de omgeving van Byron Bay verkent(zie foto's) en het uitgaansleven ontdekt. Het begint hier allemaal veel vroeger dan in Groningen wat me eigenlijk wel goed bevalt!

Over twee uur vertrekt mn bus naar de voglende bestemming.... Surfers Paradise! De naam schept hoge verwachtingen, dus we zullen zien..

• 07 Mei 2008 - 07:21

Riannemoes:

jeetje, je hebt al hele toffe dingen gedaan!

• 07 Mei 2008 - 07:28

Wilma:

jooo goed bezig marije! veel plezier in het Paradise! =) xxx

• 07 Mei 2008 - 07:57

Marlies:

Misss Oeluhh!
    wat leuk wat leuk allemaal !!
    Surfers Paradise.. ik ben super benieuwd, met de opgedane instructies van "onze" Marc zul je vast een heel eind komen ;)
    Geniet meissie :-)

een dikke kus uit het zonnige (jawel..)Nederland!

• 07 Mei 2008 - 08:39

Dick:

ga zo door zou ik zeggen ;) X

• 07 Mei 2008 - 09:13

Rosanne:

Oooh superleuk Marije!!
    Heel veel plezier in Surfer's Paradise! Aan de naam te horen moet dat wel goedkomen:D

Kuss

• 07 Mei 2008 - 09:47

Claudia:

Heyyy Marije,

Jeetje, gaaf allemaal! Je vermaakt je daar wel, hoeven we ons geen zorgen om te maken! ;-)

Heeeel veel plezier nog, Niek en ik blijven je volgen!

Kus van ons!

• 07 Mei 2008 - 11:11

Anouk:

Woowwwiieee vett jaloers!! Je hebt ook echt al heel veel gedaan!!
    Veel plezier bij de surfers... zeker allemaal lekkere kerels!!! Doe je best :P

KUSSSS

• 07 Mei 2008 - 11:43

Jennine:

Lieverd

Wat heb je al weer toffe dingen gedaan!! En die twee nederlanders waar je mee optrekt zijn dat die mensen waarmee je tegelijk vanuit nederland vertrok of heb je hen daar ontmoet? Super joh om te lezen dat je je zo vermaakt! Nou ik mis je in ieder geval wel hoor. Net al die gezellige vrije dagen gehad en toen kwam ik weer thuis in Groningen en dacht ff mar bellen en weer saampies eten, borrelen enz. Maar nee dat kan helemaal niet:( snik snik!! Heel veel plezier in Surfers paradise.

Dikke knuffel voor jou

• 07 Mei 2008 - 11:43

Jennine:

Lieverd

Dikke knuffel voor jou

• 08 Mei 2008 - 10:21

Els:

Heeee lievieee!!!!

Oooooooooooooooooooooohhhhwwww! Wat ontzettend cool allemaal! Kan je nog een beetje surfen na Mimizan????? Welleke 2 Nederlanders ben je? Heeeeeeeeel veel plezier meiske!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 09 Mei 2008 - 07:08

Lammert En Willie:

Hallo Marije,
    Ga je zo raar kijken na een hap spacecace?
    Heel veel plezier daar aan de andere kant van de aardbol. p.s. doet de lijm aan je schoenen het goed of kom je al een beetje los van de aarde?

• 09 Mei 2008 - 11:26

Iris:

Haaai :)
    Ik vind het allemaal hartstikke leuk! Ben me helemaal aan het inbeelden waar je dan bent enzo :D
    Heul veel plezier!
    xx Iris

• 10 Mei 2008 - 17:02

Groet Grolloo:

Hey Marije. Prachtige verhalen van je en de foto's geven ook een goed beeld van je doen en laten. Fijn dat het je goed gaat. Veel waardering voor je initiatief, hoor. Hier prachtige meivakanite. Ruim 25 graden.
    Blijven je berichten met veel plezier lezen. Take care,
    fam. Dick Grolloo.

• 11 Mei 2008 - 11:03

Corina :

Heey meis ! !

Wat een mooie verhalen!! En surfers paradise klinkt niet slecht laat ze daar maar eens even je surf kunsten zien :-)
    Heel veel plezier en lekker genieten van alles wat je meemaakt!

Kuss