Hello Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu Hello Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marije Oelen - WaarBenJij.nu

Hello Sydney!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

28 April 2008 | Australië, Sydney

Daar staan ze dan zwaaiend en een glimlach.. papa mama jeroen en els zwaaiden me uit op schiphol, Na de douane moest ik het toch helemaal zelf doen. Nouja niet helemaal want ik was met 8 mede reizigers die ook via een organisatie naar Sydney gingen. We vlogen in 16 uur naar Taipei (Taiwan) waar we een stopover hadden. We hadden een middag om de stad te bekijken want 's avonds vertrok het vliegtuig naar Sydney. Het eerste was opviel in Taipei zijn de felgekleurde uithangborden. Het zou me niet vebazen als er borden tussen hingen die duurder dan het gebouw zelf waren. De mooie goedonderhouden gebouwen wisselden zich af met niet veel belovende bouwvallen.

Tijdens onze wandeling in een buitenwijk van Taipei zagen we hoe de Taiwanezen hun kippen slachten achter een kraampje, hoe ze niet opkijken van een kale rat die over straat loopt, Hoe ze juist wel opkijken van 8 Nederlanders die tegen iedereen in het chinees hallo roepen, en we zagen hoe ze vriendelijk lachten vanachter hun monddoek.

Na nog eens 9 uur vliegen zijn we aangekomen in Sydney. We hebben de stad bekeken en daarna gegeten en gefeest in een backpackers bar. Het feest brak om 10 uur los. Het personeel daagden de bezoekers uit om o.a. op de bar te dansen of topless en beschilderd een dansje op te voeren. Dit werd allemaal gedaan in ruil voor een trip naar een van de eilanden die de oostkust rijk is.

De tweede dag hadden we geluk, het was een nationale feestdag. Dit werd gevierd door two-up te spelen. dit is een soort massa kop en munt spel wat zich afspeelde in de kroeg. Nadat ik zelf mee had gedaan begreep ik waarom iedereen zo enthousiast stond te schreewen. Mooi spel! En nog 20 dollar gewonnen ook.

Ook hoef ik de drie gezusters niet te missen, want die hebben ze hier ook. Hier zijn het alleen drie rotsen in het grote berggebied (Blue Mountains) dichtbij Sydney. We hebben in dit gebied hele mooie wandelingen gemaakt.

En dan is het alweer de laatste dag van de 'introductie'. Donderdag reis ik met een bus naar het Noorden. Mijn eerste stop is in Byron Bay...

En nog bedankt voor alle leuke reacties!

• 28 April 2008 - 07:06

Anouk:

Ohh zo leuk om even iets van je te horen!! Ben blij dat je goed bent aan gekomen... Nog veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal!!

Kus

• 28 April 2008 - 08:10

Karin:

Welkom in Australie Marije!! Ik weet zeker dat je het geweldig gaat vinden en zo te horen waren de eerste indrukken al goed. Veel plezier op je reis en hopelijk tot snel in de Gold Coast xx

• 28 April 2008 - 08:26

Marjolein :

Daar ben je dan eindelijk op je grote reis!! Je had het er al jaren over :) Geweldig! Hoop dat je een ontzettend gave tijd tegemoet gaat, maar daar twijfel ik niet aan. Geniet ervan en mocht je nog een side tripje naar NZ maken, laat het me ff weten!!
    xx

• 28 April 2008 - 08:59

Maya:

Hee meis,
    wat leuk om al je eerste verhalen te horen en ook foto's erbij! Zo te horen waren de eerste 2 dagen al heel mooi :) Veel plezier met het vervolg van de reis.. Ik kijk uit naar de mooie en misschien gekke verhalen!
    kus

• 28 April 2008 - 09:01

Maaike:

Jaaah! Je bent veilig aangekomen! Het klinkt veelbelovend allemaal! Veel plezier de komende dagen en we mailen!

Liefs

• 28 April 2008 - 10:22

Rianne:

hee marije! klinkt tof! je bent toch niet topless gegaan he?! en veel succes donderdag, ga je echt alleen of heb je al een reismaatje gevonden? liefs uit utrecht

• 28 April 2008 - 10:37

Els:

Ooooohh marije!! wat tof om een bericht van je te lezen! Heel veel plezier aan de oostkust, vergeet de zonnebrand creme niet :D xxxxxxxxxxxxx

• 28 April 2008 - 10:49

Simone:

Heeeeeeyy Oelluuhh!!

Nu gaat het allemaal beginnen... vett spannend joh!Heeel veel plezier en ik zie uit naar je volgende verhaaltje wat je allemaal hebt uitgespookt!

Kusje

• 28 April 2008 - 12:24

Sjoerd:

Oel'n! Wat coel'n allemaal zeg.. Vooral dat ze je aankomst direct tot nationale feestdag hebben uitgeroepen, je zal je wel vereerd voelen! Heel veel pl'zier.. TaB x

• 28 April 2008 - 14:00

Jennine:

Yes, goed aangekomen na zo'n mega lange reis ofni? Veel plezier lieverd!!!!!!!!

• 28 April 2008 - 14:00

Jennine:

Yes, goed aangekomen na zo'n mega lange reis ofni? Veel plezier lieverd!!!!!!!!

• 28 April 2008 - 17:56

Thysia:

Leuk te horen dat je goed aangekomen bent! Maak er een mooie en onvergetelijke tijd van, maar ik weet zeker dat dat wel goed komt! Het klinkt nu namelijk al fantastisch! ;)
    Veel plezier op je reis en houd ons maar goed op de hoogte van alle tripjes en belevenissen via deze site! Ik kijk al uit naar het volgende verhaal. Enjoy!
    Kus

• 28 April 2008 - 19:05

Miny En Bert.:

Hallo Marije, het begin zit erop. Ik zie, het is een hele andere wereld waar je nu bent. Geniet ervan en wij zullen je reisverslag volgen. Succes

• 29 April 2008 - 11:02

Marjolein:

Hee Marije!
    Hoe is het daar in Aussie!? zo te lezen wel goed! De FITKIDS kindjes vinden het wel HEUL jammer dat je er niet meer bent..
    Heel veel plezier! geniet ervan!
    xx

• 30 April 2008 - 06:36

Manon:

Hey Marije!!
    Wat een leuke foto's zeg;) Ik ga me zo ff toevoegen zodat ik een e-mail ontvang als je een nieuw bericht hebt geplaatst en je goed in de gaten kan houden ;) Was trouwens leuk vanmiddag in het museum! Geniet van je reis verder!!
    liefs Manon

• 30 April 2008 - 11:22

Mabel:

Geweldig!! je bent in Australië en je geniet al meteen. Hou dit ook zo, wijk kijken uit naar jouw belevenissen. Veel succes en plezier!!!! Groetjes

• 01 Mei 2008 - 06:39

G & G:

Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat. Wij genieten met je mee en bewonderen jouw foto`s! Leuk!

Heeeeeeeele dikke kus.

• 01 Mei 2008 - 07:43

Lammert En Willy:

Nou is het grote avontuur eindelijk begonnen, de eerste dagen al heel wat gezien (en gedaan?).
    Heel veel plezier!

• 01 Mei 2008 - 08:56

Peter En Lia:

Super om je verhaal te lezen Marije. We merken dat je volop geniet. Het is je gegund en we zullen je verslagen volgen.
    Heel veel succes en vooral genieten de komende tijd.
    Groetjes van ons.

• 03 Mei 2008 - 01:31

Rosan:

heey marije!

Hoeist in Byron? Rosalie al tegengekomen? En hoe was de busreis? het zal wel lekker warm zijn bij jullie.. Bij mij schijnt de zon ook volop, ga zo lekker ff in het zonnetje zitten. Ben in een heel leuk vissersdorpje, wel rustig maar kon ik mooi ff bijkomen. Ga vnvd richting Melbourne! see ya

XX

• 03 Mei 2008 - 13:52

Stefan:

Heej Marije, zo te zien veel plezier in je reis. zometeen lekker alleen en dat begint het echt. Mooi man. Veel plezier! en laat gauw weer wat achter, jij ook?
    x